اقتصادی

تاخیر در پرواز برای ایرلاین‌ها ضرر اقتصادی دارد/ علت تاخیرها باید به مردم اطلاع‌رسانی شود

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه هیچ فردی در گروه ایرلاین به دنبال تاخیر در پرواز نیست، زیرا ضرر مالی برای شرکت محسوب می شود، گفت: دلیل تاخیر باید به طور شفاف برای مردم توضیح داده شود.

محمد محمدی بخش درباره تاخیر پروازها در این شرکت هواپیمایی به اخبار ایران من گفت: بحث تاخیر پروازها زنجیره ای است; شرکت هواپیمایی نیز با عوامل زیادی مواجه است که برخی از آنها آب و هوا، قسمت خرابی و نگهداری هواپیما، قسمت افراد، قسمت هواپیما و ایمنی و مسائل مختلفی مربوط می شود.

وی ادامه داد: شرکت هواپیمایی به عنوان یک نهاد حاکمیتی تشخیص می دهد که این تاخیرها ناشی از اتفاقات بیرونی بوده یا ناشی از حوادث داخلی، ناشی از عوامل انسانی یا غیرانسانی است. اگر متوجه شدیم که عامل انسانی باعث تأخیر شده و عمدی بوده است، باید حکم قضایی بگیریم و اقدام کنیم که گاهی این اتفاق می افتد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اگر فردی اقدامی انجام داده که موجب تأخیر و نارضایتی می شود، در صورتی که موضوع خارج از قانون و اختیارات آن باشد، به مراجع ذی ربط و پاسخگو اعلام می شود. در مواردی سازمان تعزیرات و نهادهای قضایی وارد موضوع می شوند و در این باره سوال می کنند و البته این به معنای محاکمه فرد نیست، بلکه شهادت خود را می دهد که می تواند پذیرفته شود یا اگر دیگری باشد. قانون شکن است، مجازات به او داده خواهد شد.

محمدی بخش، مرجع رسیدگی به معضل تاخیر پروازها را سازمان هواپیمایی کشوری دانست و افزود: تا زمانی که موردی یا حادثه ای در افکار عمومی رخ ندهد، نظام حقوقی متضرر می شود. برای شرکت هواپیمایی خصوصی یا دولتی بودن هواپیما تفاوتی ندارد و بررسی می شود و سازمان بدون شکایت وارد موضوع می شود.

وی گفت: دلایل زیادی برای این کاهش وجود دارد و باید تلاش کنیم تا اطلاعات شفاف و قابل فهمی را در زمینه فرودگاه ارائه کنیم تا به مردم صادقانه درباره نوسازی، خطای انسانی، آب و هوا و هر آنچه که منجر به تاخیر می شود، بگوییم. اما باید اعتراف کنیم که هیچ کس در گروه هواپیمایی به دنبال پرواز تاخیری نیست، زیرا این یک ضرر مالی برای شرکت است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا