اقتصادی

توسعه اکوسیستم دانش بنیان راهی برای حضور دررقابت‌ بین المللی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین به نقل از مرکز اطلاع رسانی شرکت، مجتبی حمیدیان، روز گذشته در آئین افتتاح صندوق پژوهش و فناوری سرمایه گذاری خطرپذیر شرکتی (CVC) سنگ آهن که با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور، استاندار یزد، فرماندار بافق، مدیران شرکت‌های دانش بنیان و جمعی از مدیران و مسؤولان استان یزد و شهرستان بافق در مرکز اطلاعات و ارتباطات یزد برگزار شد با بیان این مطلب اظهار کرد: برنامه مدونی برای سرعت بخشیدن به توسعه فعالیت‌ها داریم که امیدواریم به زودی نتایج این برنامه مشخص و ملموس شود.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های یکساله شرکت در حوزه دانش بنیان به نقطه قابل قبولی رسیده است گفت: امروز شرکت‌های بزرگ صنعتی تبدیل به مگا صنعت شده اند و همزمان در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

وی اظهار کرد: اگر نیازهای مگاصنعت به درستی شناسایی شود و مورد توجه قرار گیرد به طور حتم می‌توان به آینده موفق اقتصادی کشور امیدوار بود.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی با اشاره به افتتاح مرکز نوآوری بافقی نو و خانه نخبگان بافق گفت: این فعالیت‌ها برای تأمین و ساماندهی نیروهای نخبه و کارآفرین است که خوشبختانه معاونت علمی ریاست جمهوری قول‌های خوبی برای حمایت از نیروهای کارآفرین و توسعه هسته‌های فناورانه داده است.

وی با بیان اینکه فعالیت این مراکز نیاز به سرمایه گذاری دارد تصریح کرد: شرکت سنگ آهن مرکزی در گام بعدی راه اندازی صندوق CVC را دنبال کرد که امروز این صندوق با حضور معاون رئیس جمهور افتتاح شد.

حمیدیان اضافه کرد: شرکت سنگ آهن مرکزی قبل از اینکه قانون جهش دانش بنیان ابلاغ و مجوزها صادر شود پیگیر سرمایه گذاری برای سرعت گرفتن فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان بود اما صدور مجوزها، سرعت فعالیت‌ها را بالا برد و ما امروز شاهد انعقاد قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان هستیم.

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.
دکمه بازگشت به بالا