اقتصادی

درخواست توزیع برق اهواز از هیات‌های مذهبی برای مدیریت مصرف

اخبار ایران من/خوزستان سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق اهواز با تاکید بر رعایت صرفه‌جویی در مصرف برق از سوی هیات‌های مذهبی در ایام محرم گفت: هیات‌های مذهبی پس از پایان مراسم چراغ‌ها و کولرهای خود را خاموش کنند.

علیرضا شکرخدایی در گفت و گو با اخبار ایران من با تاکید بر رعایت مدیریت مصرف و صرفه‌جویی در مصرف برق از سوی هیات‌های مذهبی در ایام محرم اظهار کرد: مبلغان مذهبی در راستای ترویج فرهنگ صرفه جویی برق در ایام محرم و صفر با صنعت برق همراهی داشته باشند و همچنین مساجد نیز مصرف خود را در ساعت‌های پیک بار مصرف مدیریت کنند.

وی افزود: مبحث تامین و تولید انرژی به عنوان یک مبحث جدی مورد توجه تمام کشور است و ترویج فرهنگ صیانت از این سرمایه عظیم به ویژه در شرایط فعلی نیازمند استفاده از همه ظرفیت‌های موجود است.

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: با توجه به آغاز ایام سوگواری محرم و برگزاری مناسبات مذهبی در تمام کشور و استان خوزستان تقاضا داریم تبیین و ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و جلوگیری از اسراف توسط مبلغان مذهبی در این ایام در دستور کار قرار بگیرد.

شکرخدایی عنوان کرد: خاموش کردن لوازم برقی به ویژه کولرها در ساعت پیک یا اوج مصرف پس از نماز ظهر و عصر و همچنین در ساعت‌های پایانی شب و خاموش کردن چراغ مواکب و هیات‌های مذهبی پس از پایان مراسم بخشی از انتظاراتی است که می‌تواند به مجموعه صنعت برق کمک شایانی داشته باشد.

وی ادامه داد: برای عبور از پیک بار مصرف تابستان سال جاری وزارت نیرو مشوق‌های خوبی در نظر گرفته است و مشترکان می‌توانند با استفاده از آن علاوه بر قبض رایگان پاداش میلیونی نیز دریافت کنند.

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق اهواز خاطرنشان کرد: صنعت برق در سراسر کشور به صورت شبانه‌روزی در تلاش است تا در فصل تابستان، بدون اعمال خاموشی، بار شبکه را مدیریت کند اما این موضوع نیازمند همکاری همه جانبه بخش‌های مختلف است.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.
دکمه بازگشت به بالا