اقتصادی

راه‌آهن رشت‌-آستارا با تامین‌ مالی روس‌ها تکمیل می‌شود؟

به گفته مدیرعامل شرکت توسعه ساختمان و حمل و نقل، روس ها از خط ریلی رشت – آستارا بازدید کرده اند و قرار است در خصوص جنبه های فنی این پروژه اظهار نظر کرده و نحوه تامین مالی خود را اعلام کنند.

مدیر اجرایی یک شرکت ساختمانی و عمرانی. نتیجه نهایی اعلام خواهد شد.

به گزارش اخبار ایران من، راه آهن رشت – آستارا پروژه مهم و قابل اعتمادی است که راه آهن بین المللی را تکمیل می کند و می تواند سرمایه های زیادی را از طریق آینده ایران به ارمغان بیاورد. این خط آهن 164 کیلومتر طول دارد که فاقد پیوند کریدور شمال به جنوب است و با تکمیل، ایران را به راه آهن آذربایجان، روسیه و اروپای شرقی متصل می کند و تحول بزرگی در حمل و نقل خواهد بود. کالاها در سراسر جهان، به ویژه ارتباط بین خلیج فارس و روسیه. آسیای مرکزی و اروپا ایجاد خواهد کرد.

عباس خطیبی – معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه راه آهن کشور – به اخبار ایران من گفت: برآورد ما این است که برای ساخت این پروژه حدود 800 میلیون یورو نیاز است و سه تا چهار سال طول می کشد. ما انجامش داده ایم

تابستان امسال هیئتی از راه آهن روسیه از راه آهن رشت – آستارا بازدید کردند و تصمیم گرفتند در مدت دو ماه از نحوه ورود به این پروژه ایده بگیرند. همچنین رستم قاسمی – وزیر بازنشسته راه و شهرسازی – مذاکرات با هیئت روسی را مناسب، طولانی و سودمند دانست و گفت: در خصوص تکمیل راه آهن رشت – آستارا، طرف روسی برنامه مالی در این خصوص ارائه کرد. . پروژه پذیرفته شد ما آن را بررسی کردیم و نتایج را اعلام کردیم و در بحث بسیار مناسب بود.

همچنین شهریار افندی زاده، معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی که اکنون به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب شده است، پیش از این گفته بود که در زمینه راه های ایجاد مشارکت مسافرتی بین ایران و روسیه، مستقیما . در مورد احداث راه آهن رشت – آستارا به عنوان حلقه کریدور مفقوده. مذاکرات و پیشنهاداتی مبادله شد و مقرر شد پروژه های پیشنهادی از جمله شروع پروژه راه آهن رشت – آستانه هر چه سریعتر به اتمام برسد.

در همین رابطه خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت توسعه ساختمان و حمل و نقل کشور در گفت وگو با اخبار ایران من، اظهار کرد: روس ها چند ماه پیش به ایران آمدند و از مسیر ریلی رشت – آستارا بازدید کردند و ما نقشه ها و نقشه ها را به آنها نشان دادیم. ما به آنها نشان دادیم که چه اتفاقی افتاده است و آنها تصمیم گرفتند در مورد جنبه های فنی اظهار نظر کنند و همچنین جریان درآمد خود را اعلام کنند.

مدیر عامل یک شرکت عمرانی و عمرانی.مدیریت اداره امور اداری اداره امور اداری اداره امور اداری اداره امور مردمی به: بررسی.» و نتیجه نهایی اعلام خواهد شد.

در حالی که رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی هفته گذشته استعفای خود را تقدیم رئیس جمهور کرد و کار وی پذیرفته شد و اکنون این وزارتخانه منتظر تعیین وزیر جدید راه آهن رشت – آستارا است. آنچه بر آن تاکید شده است، باید دید، بود، به کجا خواهد رفت؟

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا