اقتصادی

رشد ۴ درصدی مصرف برق خوزستان در تیرماه

اخبار ایران من/خوزستان مدیر دفتر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از رشد ۴ درصدی مصرف انرژی شبکه برق استان در تیر ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

فرامرز شادفر در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش مصرف برق در خوزستان اظهار کرد: در تیرماه ۵ هزار و ۹۰۴ گیگاوات ساعت برق در خوزستان تولید شده که از این مقدار برق تولیدی، ۴۷ درصد در نیروگاه‌های برق‌آبی، ۵۲ درصد در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی و حدود یک درصد در نیروگاه‌های تولید پراکنده بوده است.

وی افزود: از ۳ هزار و ۴۶ گیگاوات ساعت برق تولیدی در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی، ۵۴ درصد توسط بخش خصوصی (شامل زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان، غرب کارون و فجر) و ۴۶ درصد توسط بخش دولتی (نیروگاه‌های رامین، ماهشهر و دوکوهه) تولید و به شبکه تحویل شده است.

مدیر دفتر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: در تیرماه ۱۴۰۲ انرژی مصرفی با ۵ هزار و ۷۱۴ گیگاوات ساعت ۴ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش داشته است.

شادفر ادامه داد: همچنین پیک مصرف با مصرف ۸ هزار و ۹۹۱ مگاوات نسبت به پیک بار تیرماه سال قبل، ۳ درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق استان خوزستان در بخش انتقال و فوق توزیع برابر با ۱۵ هزار و ۸۹۹ مگاوات شده است که از این میزان ظرفیت منصوبه، بخش آبی برابر با ۸ هزار و ۱۹۴ مگاوات و بخش حرارتی ۷ هزار و ۵۱۷  مگاوات است. ظرفیت بخش DG شامل نیروگاه‌های حرارتی، نیروگاه‌های آبی و خورشیدی نیز ۱۸۸ مگاوات است.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.
دکمه بازگشت به بالا