اقتصادی

رونق اقتصادی گلستان در دولت سیزدهم شتاب گرفت

اخبار ایران من/گلستان نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی با تشریح عملکرد دولت سیزدهم در حوزه اقتصادی در گلستان، گفت: دولت اقدامات خوب و اثربخشی را در سرتاسر استان گلستان انجام داده است.

دکتر رضا آریان‌پور شامگاه چهارشنبه ۶ اردیبهشت در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: استان گلستان از لحاظ توسعه اقتصادی و زیرساختی جزو چهار استان آخر است گرچه طی سال‌های گذشته به ویژه در دور جدید فعالیت مجمع نمایندگان استان و با روی کار آمدن دولت سیزدهم اقدامات خوبی انجام شده که برخی منجر به نتیجه شده و برخی دیگر در دست پیگیری است.

وی منطقه آزاد اینچه‌برون و پتروشیمی گلستان را نتیجه پیگیری و همراهی مسئولان مختلف برشمرد و افزود: پروژه‌ پتروشیمی سال‌ها راکد و خوابیده بود اما خوشبختانه با کمک مسئولان به سرانجام خوبی رسید.

نماینده مردم مینودشت، کلاله، مراوه‌تپه و گالیکش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مصوبات سفر رئیس جمهور به گلستان تاثیر مطلوبی بر استان خواهد داشت، تاکید کرد: در این برهه از زمان امیدآفرینی و جهاد تبیین باید در دستور کار مسئولان باشد لذا باید اقدامات مثبت دولت برای مردم تشریح شود، دولت سیزدهم کارهای خوبی برای مردم انجام داده گرچه در کنار همه اقدامات، وجود مسائل و مشکلات اقتصادی قابل‌انکار نیست.

آریان‌پور به دستاوردهای اقتصادی دولت سیزدهم در گلستان اشاره کرد و توضیح داد: منطقه آزاد اینچه‌برون که در سال‌های گذشته مسکوت مانده بود در دولت سیزدهم‌ پیگیری شد و تحقق این پروژه تحول بزرگی در استان ایجاد می‌کند، همچنین پروژه‌های دیگر اعم از پتروشیمی آق‌قلا، پرورش میگو گمیشان و آشوراده در کل یا بخشی از استان اثرات اقتصادی مثبتی به دنبال دارد.
 
وی بر ضرورت تکمیل زیرساخت‌ها در گلستان تاکید کرد و گفت: تا زمانی که زیرساخت‌های لازم در استان فراهم‌ نشود، نمی‌توان انتظار ورود سرمایه‌گذار به گلستان را داشت، خوشبختانه در دولت سیزدهم توجه به پروژه‌های کلان و تقویت زیرساخت‌ها علی‌رغم کمبودها و فشارهای اقتصادی شدت گرفته است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا