اقتصادی

ریشه مشکلات گاز در عرضه است/ هر چه تولید کنیم مصرف می‌کنیم

در گفتگو با اخبار ایران من:

ریشه مشکل گاز در سهم است/ هرچه تولید کنیم مصرف می کنیم

مهندس قمصری معتقد است مشکل عدم تعادل گاز و تقاضای آن است و تا زمانی که این مشکل حل نشود، هرچه تولید کنیم مصرف می کنیم.

به گزارش خبرنگار نفت اخبار ایران من نیوز، جواد اوجی وزیر نفت دولت سیزدهم در جلسه علنی مجلس درباره بی پولی حوزه گاز در کشور گفت: برای کار در حوزه گاز، میادین متصل به سایر بخش ها به 80 میلیارد دلار نیاز داریم. . پالایشگاه پارس جنوبی که توسعه نیافته و غیره بیایید گاز مستقل ایجاد کنیم.

از این رو برای یافتن راه حل مناسب برای حل بحران گاز کشور به سراغ محسن قمصری، مدیرعامل سابق شرکت ملی صادرات گاز رفتیم تا نظر وی را در این خصوص جویا شویم.

قمصری در گفت و گو با خبرنگار نفت خبرگزاری اخبار ایران من درباره عدم تعادل گاز در کشور گفت: متاسفانه دنیا مدت هاست که به بیراهه رفته است چرا که به دلیل قیمت پایین گاز مردم این نظر را دارند که به دلیل در دسترس بودن گاز، همه چیز را می توانند هر چقدر که می خواهند بخورند. بنابراین بهترین راه برای حل این مشکل کنترل قیمت هاست.

این کارشناس همچنین گفت: اما به دلیل مشکلات اقتصادی که گریبانگیر این کشور شده و اقتصاد وابسته به انرژی است، امکان واقعی بودن قیمت وجود ندارد.

گاز

وی همچنین به جذب سرمایه گذار پرداخت و گفت: از طرفی برای افزایش تولید گاز نیاز به پول داریم چرا که مثلا چاه ها به پمپ نیاز دارند و همه اینها نیاز به پول دارد.

قمصری افزود: اما وام دهندگان خارجی نیاز به انگیزه ملموس دارند و از سوی دیگر نرخ سود برای وام مسکن جذاب نیست، بنابراین کارشناسان باید برای این مشکل چاره ای بیندیشند.

این کارشناس ایجاد رابطه بین تولید و مصرف را تشریح کرد و گفت: تا زمانی که مشکل عرضه و تقاضا حل نشود، مهم نیست که چه تعداد وارد کشور شود و صرف نظر از میزان تولید، باز هم شاهد افزایش اشتغال خواهیم بود. . بنابراین برای حل مشکل عرضه و تقاضا نیاز به ایده های بین المللی و ملی است.

انتهای پیام/





این مقاله به شما کمک کرد؟

بر اساس نتایج 0 رای به نفع 0 به آن رای مخالف دهید

دکمه بازگشت به بالا