اقتصادی

زندگی مردم آمریکا سخت شد

تورم باعث افزایش هزینه های خانوارهای آمریکایی شده است.

به گزارش اخبار ایران من، تحلیل مودیز از داده های تورم مهرماه در آمریکا در توضیح اکونومیک نشان داد که افزایش تورم باعث افزایش درآمد خانواده های آمریکایی شده است. بر اساس این گزارش، خانواده ها باید ماهانه 433 دلار بیشتر از سال گذشته برای کالاها و خدمات مشابه بپردازند.

قیمت مصرف کننده در ایالات متحده در ماه گذشته 7.7 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت که از اوج 9.1 درصدی در ژوئن و همچنان نزدیک به بالاترین حد در 40 سال گذشته است.

از اکتبر سال گذشته، غذایی که مردم در محل کار و مدرسه می خرند تقریبا دو برابر شده است. محصولاتی مانند تخم مرغ و کره یک سوم رشد کردند، در حالی که شیر، نان و مرغ 15 درصد افزایش یافت. هزینه حمل و نقل 28 درصد و قیمت سوخت 17.5 درصد افزایش یافته است.

مودی گفت که دستمزدها نتوانسته با تورم همگام شود و کارگران با سرعتی سریع قدرت خرید خود را از دست می دهند. این گزارش می گوید که دستمزد ساعتی به طور متوسط ​​2.8 درصد کاهش یافته است.

برنارد یاروس، اقتصاددان مودیز گفت: با وجود تورم کمتر از حد انتظار در ماه اکتبر، خانوارها همچنان از افزایش قیمت مصرف کننده رنج می برند.

یاروس افزود که اثرات تورم در گروه‌ها متفاوت است و گفت که جوانان و روستایی‌های آمریکایی و همچنین آن‌هایی که مدرک لیسانس ندارند، به‌ویژه تحت تأثیر قرار گرفته‌اند.

برخی از مشاوران مالی می گویند که تغییر عادات خرج کردن می تواند به کاهش هزینه های خانوار کمک کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا