اقتصادی

شرکت‌های فناوری اطلاعات که بر اهداف سبز تکیه کردند

اخبار ایران من/ خراسان رضوی شرکت های فناوری اطلاعات هند، مانند همتایان جهانی خود، بر عملکرد محیطی، اجتماعی و حاکمیتی خود تمرکز می کنند زیرا مشتریان شروع به در نظر گرفتن این چارچوب به عنوان یک عامل مهم قبل از امضای قراردادهای فناوری می کنند.

طبق گزارش فایننشال اکسپرس، برای مثال، Wipro (یک ارائه دهنده جهانی خدمات اطلاعاتی، فناوری و اطلاعات تجاری) متعهد شده است که انتشار گازهای گلخانه ای خود را تا سال 2040 به صفر برساند. تیری دلاپورت، مدیرعامل ویپرو گفت: مصوبات زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیتی مدیریت مدیریت مدیریت مدیریت مدیریت مدیریت مدیریت مدیریت مدیریت مدیریت من در چند سال گذشته افراد بسیار با استعدادی را استخدام کرده ام. منحصر به فرد بودن بنیاد عظیم پریمجی و فرهنگ ویپرو یکی از دلایل مهم همکاری آنها با ما است، زیرا این مهم است.

HCL Technologies بین سال‌های 2010 تا 2020 به کاهش 55.9 درصدی در ردپای کربن (تعداد کل گازهای گلخانه‌ای تولید شده توسط یک سازمان، رویداد، کسب‌وکار یا شخص) دست یافته است. این شرکت سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در کل انرژی خود را به 10.4 افزایش داده است. درصد در سال مالی 20 و از سال 2013، مصرف سرانه آب را 23.5 درصد کاهش داده است.

دکتر. C. Vijayakumar، مدیر عامل شرکت HCL Technologies در مصاحبه اخیر خود با رسانه ها گفت: من معتقدم که حاکمیت محیطی، اجتماعی و شرکتی برای مشتریان ما اهمیت فزاینده ای پیدا می کند. ما در بسیاری از جنبه های حاکمیت محیطی، اجتماعی و شرکتی سرآمد هستیم. اگر در مدیریت محیطی، اجتماعی و شرکتی دارای دیدگاه و رهبری فکری باشید، به مشتریان، ایده های خوب و موفقیت دسترسی خواهید داشت.

خدمات مشاوره تاتا (TCS) هدف جدیدی را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تا 70 درصد تا سال 2025 (با سال پایه 2016) و رسیدن به صفر خالص تا سال 2030 تعیین کرده است. این هدف دستیابی به هدف اصلی شرکت است. یعنی ردپای کربن واقعی خود را زودتر از موعد مقرر در سال مالی 20 (با سال مالی 2008 به عنوان سال پایه) کاهش داد.

NJ Subramaniam مدیر عامل و مدیر عامل TCS در گزارش سالانه خود گفت: هدف خالص صفر ما تعهد مجدد ما به نظارت بر محیط زیست را تأیید می کند. به منظور کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و کاهش گرمایش زمین به کمتر از 2 درجه اما به 1.5 درجه سانتیگراد در مقایسه با سطوح قبل از صنعتی شدن، همه سازمان ها باید با هدف توسعه پایدار در کسب و کارهای موجود تجدید نظر کنند.

Infosys سفر آب و هوایی خود را در سال 2008 آغاز کرد و در سال مالی 20، 30 سال قبل از هدف توافق پاریس، آب و هوا خنثی شد. در سال مالی 22، Infosys 53.8 درصد از برق خود را در هند از طریق منابع تجدیدپذیر تامین کرد. تا سال 2030، هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه ای یک و دو نوع تا 75 درصد و انتشار گازهای گلخانه ای 3 تا 30 درصد است.

به گفته دکتر، حتی در شرکت هندی IT Mindtree، استراتژی‌های محیطی، اجتماعی و حاکمیت شرکتی برای تجارت مهم هستند. Debashis Chatterjee، مدیر عامل شرکت Mindtree. پایداری، و همچنین حاکمیت محیطی، اجتماعی و شرکتی، به یک اولویت برای همه مشتریان تبدیل شده است. آنها بر مشارکت با سازمان هایی تمرکز می کنند که رهبری محیطی، اجتماعی و شرکتی بخش اصلی استراتژی آنها است.

محققان بر این باورند که نیاز زیادی در بین مشتریان وجود دارد که با انتخاب تامین کنندگان فناوری که بتوانند به اهداف توسعه پایدار دست یابند، با اهداف محیط، جامعه و شرکت های سازمان خود موافقت کنند.

شرکت های فناوری اطلاعات در قالب یک الگوی مشترک، فرصت بسیار خوبی برای ایفای نقش مهم در ایجاد نتایج توسعه پایدار موسسات مالی می بینند. آنها می خواهند با افشای مزایای زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیتی اداره امور اداری از افزایش بهره و درآمد بهره مند شوند.

برای شرکت‌های فناوری اطلاعات که در محیط‌های بسیار رقابتی فعالیت می‌کنند، تمرکز بر حاکمیت محیطی، اجتماعی و شرکتی می‌تواند تفاوت بین برنده شدن یا از دست دادن یک معامله باشد. آپوروا چابرا، تحلیلگر ارشد تحقیقاتی در گارتنر (یک شرکت تحقیقاتی و مشاوره ای آمریکایی) گفت: این شرکت ها در اولویت قرار خواهند گرفت زیرا دارای قابلیت های متمایزکننده هستند که نه تنها از اهداف فعلی محیطی، اجتماعی و مدیریت شرکت پشتیبانی می کند، بلکه از نیازهای آینده نیز پشتیبانی می کند.

غول های فناوری جهانی نیز برای حمایت از اهداف زیست محیطی، اجتماعی و شرکتی خود به جمع آوری کمک مالی پرداخته اند. Accenture در سه ماهه سوم سال مالی 22 سه محصول جدید با تمرکز بر توسعه پایدار خریداری کرد. در ماه آوریل، دو شرکت توسعه پایدار به نام های گرین فیش بلژیک و آویکو بریتانیا را خریداری کرد. در ماه مه، Akzente مستقر در آلمان را خریداری کرد، یک شرکت مشاوره پایدار که به شرکت‌ها کمک می‌کند تا در هسته کسب‌وکار خود پایدار بمانند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا