اقتصادی

عکس | خسارت عظیم فرود پهپاد در مکانی غیرمعمول

یک پهپاد ساخته شده توسط Wings، یکی از زیرمجموعه های آلفابت، هنگام تحویل غذا بر روی یک خط برق 11000 ولتی در بریزبن استرالیا فرود آمد که باعث آتش سوزی و قطع برق بیش از 2000 خانه و کسب و کار شد.

عکس فرود پهپاد بزرگ در مکانی غیرعادی

مدتی است که Wings با آزمایش پهپاد خود در استرالیا پیشرفت ثابتی داشته است، اما این حادثه برخی از چالش‌های این پروژه را برجسته می‌کند. تامین کننده انرژی Energex توانست ظرف 45 دقیقه پس از حادثه برق را به 2000 مشتری بازگرداند، اما 300 مشتری به مدت سه ساعت در تاریکی رها شدند.

دنی دونالد، سخنگوی این شرکت به The Age گفت که هواپیما پس از این حادثه آتش گرفت و سقوط کرد.

اصطلاح حروف الفبا برای فعالیت هواپیماهای بدون سرنشین

سخنگوی Wing همچنین به خبرنگاران گفت که پهپاد آنها در تلاش برای فرود “به شکلی غیرقابل کنترل” است. [اما] بالاخره روی یک خط برق بالا متوقف شد.» آلفابت بابت هر گونه ناراحتی عذرخواهی کرده و گفته است که در حال بررسی این حادثه است.

دونالد گفت هیچ آسیب دائمی به خطوط برق یا شبکه شهر وارد نشده است، بنابراین Energex نمی‌خواهد از Wings آسیب ببیند. با این حال، او به افرادی که از هواپیماهای بدون سرنشین استفاده می کنند هشدار داد که مراقب خطوط برق باشند.

او به ABC گفت: 15 سال پیش از مردم خواستیم هنگام پرواز بادبادک با فرزندان خود در کریسمس مراقب باشند کجا پرواز می کنند. ما اکنون از والدین می‌خواهیم که مراقب باشند فرزندانشان با هواپیماهایشان کجا پرواز می‌کنند.»

در سال 2019، شرکت آلفابت مجوز استفاده از پهپادهای خود را برای تحویل غذا و دارو در استرالیا دریافت کرد. از آن زمان، این سرویس محبوبیت خود را افزایش داده است. در هشت ماه اول سال 2021، Wings بیش از 50000 سفارش را در ایالت کوئینزلند از طریق هواپیماهای بدون سرنشین تحویل داد. او اخیرا این پروژه را در دالاس آمریکا آغاز کرده است.

دکمه بازگشت به بالا