اقتصادی

فعالیت بهتر بخش خصوصی در خوزستان مستلزم بهبود فضای کسب‌وکار است

اخبار ایران من/خوزستان رئیس اتاق بازرگانی اهواز با بیان اینکه پس از تهران، خوزستان بیشترین سهم را در تولید ناخالص داخلی دارد، گفت: اگر فعالیت های تجاری خوب پیش برود، قطعاً شاهد اتفاقات خوبی برای بخش خصوصی در خوزستان خواهیم بود.

شهلا عموری در گفت وگو با اخبار ایران من، در خصوص قدرت خوزستان در توسعه خارجی، اظهار کرد: خوزستان به عنوان دومین منطقه اقتصادی جهان پس از تهران، بیشترین سهم را در تولید ناخالص داخلی دارد.

وی گفت: بیش از 79 درصد نفت کشور در خوزستان تولید می شود، اما اگر نفت به عنوان سرمایه کشور را از محاسبات اقتصادی خوزستان حذف کنیم، با توجه به فعالیت صنایع بزرگی مانند فولاد و پتروشیمی در منطقه، مهمترین فعالیت خوزستان در اقتصاد جهان بیش از آن چیزی است که به نظر می رسد.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز گفت: خوزستان با کشور عراق مرز زمینی دارد که برای تجارت خارجی و توسعه محصولات غیرنفتی بسیار حائز اهمیت است.

عموری در خصوص تلاش های انجام شده برای بهبود کسب و کار در خوزستان ادامه داد: اگر فضای کسب و کار رو به بهبود باشد، شاهد بهبود اوضاع در خوزستان خواهیم بود که منجر به افزایش اشتغال، ایجاد اشتغال و در نهایت می شود. برای بهبود.

وی در خصوص موانع پیش روی توسعه تجارت خارجی افزود: بخش بزرگی از توسعه اقتصاد کشور و فرآیند صادرات از طریق فرآیند توسعه خارجی به ویژه فرآیند ایجاد روابط با همسایگان می گذرد و در این زمینه رفع موانع اصلی است. در اختیار بخش خصوصی نیست و قانون در صدد مشارکت در این امر با همکاری دولت است.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز گفت: تکمیل فهرست محصولات صادراتی با کمک بخش های تولیدی کشور از طریق مرزهای خوزستان از دیگر مواردی است که به توسعه تجارت خارجی کمک زیادی می کند و اتاق بازرگانی اهواز نیز در خاص دنبال این مقاله

عموری در پایان گفت: حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی و پذیرش نمایندگان تجاری مختلف به ویژه نمایندگان تجاری عراق در صورت شناسایی از سوی صاحبان صنایع داخلی با توجه به وجود بهترین مهارت ها در خوزستان می تواند به توسعه کالاهای خارجی کمک کند. .

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا