اقتصادی

قیمت بلیت هواپیما در چه صورتی باز هم افزایش می‌یابد؟

به گفته سخنگوی سازمان هواپیمایی، افزایش مجدد ۹ درصدی قیمت بلیت منوط به تصمیم ستاد تنظیم بازار است و در صورت مخالفت این ستاد، شرکت‌ها ملزم به رعایت همان افزایش ۲۹ درصدی خواهند بود.

به گزارش اخبار ایران من، امروز در برخی رسانه‌ها خبر افزایش مجدد ۹ درصدی قیمت بلیت هواپیما منتشر و اینطور مطرح شد که مقرر شده ایرلاین‌ها ۱۰ روز قیمت‌ها را بر اساس همان افزایش ۲۹ درصدی نگه دارند و پس از آن می‌توانند ۹ درصد به بهای بلیت اضافه کنند.

در این راستا جعفر یازرلو -سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری- به اخبار ایران من اعلام کرد: در جلسه‌ی مشترک وزیر راه و شهرسازی و مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی، موضوع اختلاف برداشت در نحوه اعمال ۲۹ درصد افزایش مورد تصویب ستاد تنظیم بازار بر نرخ بلیت در مسیرهای داخلی  بررسی شد؛ لذا مقرر شد مراتب از مراجع ذی‌ربط از جمله ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان استعلام شود.

بیشتر بخوانید

وی در پاسخ به اینکه آیا در آن صورت امکان افزایش مجدد ۹ درصدی قیمت بلیت وجود دارد؟ خاطرنشان کرد: ابتدا باید ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت نظرشان را بر پایه اختلاف برداشت اعلام کنند و در صورتی که آنها نظر دهند که ۹ درصد روی نرخ پایه اعمال شود، این اتفاق می‌افتد اما اگر با افزایش ۹ درصدی مخالفت کنند، همان ۲۹ درصد افزایش اتفاق خواهد افتاد و نه بیشتر؛ بنابراین این موضوع به نظر مراجع ذی‌صلاح برمی‌گردد.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.
دکمه بازگشت به بالا