اقتصادی

ماجرای مقابله مخابرات و شورای رقابت/ مخابرات ایران مدرک رو می‌کند

به دنبال اعلام افزایش قیمت تلفن ثابت از سوی شرکت مخابرات ایران، در هفته های گذشته مشکلاتی بین شورای رقابت و این شرکت در این خصوص به وجود آمد و در نهایت پس از انتقاد شورای رقابت از شرکت مخابرات، این شرکت دوباره اعلام کرد که مدارک لازم را ارائه خواهد کرد.

به گزارش اخبار ایران من، افزایش قیمت ثابت تلفن و مخابرات مدت هاست که با اگر و اگرهایی مواجه است، البته این موضوع در تابستان به تصویب رسید و پایتخت مدیریت بازار نیز افزایش قیمت ثابت را تایید کرد. خدمات تلفنی، اما آن را نمی رسید. راه اندازی شده و گفته شد در صورت تایید و ابلاغ تلفنی انجام خواهد شد.

بر اساس تصمیم مذکور، کاربران تلفن همراه در استان تهران باید ماهانه 20 هزار تن برای حفظ تلفن ثابت خود بر اساس جدول جدید قیمت های جدید تلفن ثابت پرداخت کنند. این هزینه تنها هزینه ای است که تلفن داران پایتخت در صورت عدم استفاده از تلفن و هدف از حفظ این خطوط باید بپردازند، اما بعداً سازمان رقابت دستور توقف هرگونه افزایش قیمت را داد. خدمات تلفن ثابت تا زمان پرداخت هزینه

به همین دلیل شورای رقابت اعلام کرد در بند 599 این شورا به استناد بند 5 ماده 58 قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی و بر اساس ماده 3 جلسه 466 شورای رقابت در خصوص دستورالعمل نحوه تنظیم قبوض ماهانه تلفن ثابت، شرکت مخابرات ایران باید سیستم خود را با راه اندازی سیستم حسابداری به گونه ای تغییر دهد که هزینه هر کار انجام شده باشد. شرکت به صورت جداگانه و دقیق محاسبه شده و در صورتهای مالی شرکت منظور می شود. شرکت مخابرات هرگونه تغییر در قیمت مکالمات تلفنی و هزینه های اضافی خلاف مصوبه می باشد.

پس از این اتفاق، شرکت مخابرات ایران نیز اعلام کرد که این شرکت همواره کلیه فعالیت های خود را بر اساس ضوابط بازرگانی و قانونی و الزامات هیئت نظارت و با رعایت ضوابط مجوز صادره و مصوب هیئت انجام می دهد. مدیران، اگرچه تعرفه ها زمان باقی می ماند 12 سال گذشته و رشد چند برابر نرخ ارز و تورم خدمات ارتباطی را به همه ذینفعان ارائه می کند. این شرکت همچنین تاکید کرد: اطلاع رسانی دستورالعمل نحوه تعیین قیمت ماهانه تلفن ثابت پس از درخواست و تایید کمیسیون تنظیم مقررات و شورای رقابت و پس از بررسی مرکز کنترل بازار با توجه به نیاز پیاده سازی. نیازهای توسعه و رشد اقتصادی کشور، شرکت مخابرات ایران همواره به ارائه خدمات جامع در سراسر کشور و با همکاری مشتری ادامه می دهد.

اما موضوع افزایش تعرفه تلفن ثابت این بود که این تعرفه در منطقه تهران 4444 دقیقه مکالمه، قیمت معادل 20000 تومان و برای سایر مناطق حداقل 3333 دقیقه مکالمه 15000 تومان افزایش تعرفه را افزایش داد. به عنوان حداقل. برای پرداخت و سایر شهرها به مدت 2666 دقیقه. مذاكره معادل 10000 تومان بود.

اما اخیرا شورای رقابت در جلسه شماره 519 خود در 26 آبان ماه سال جاری از این شرکت به دلیل رفتار ضدرقابتی انتقاد کرده و اعلام کرده است که پس از دریافت شکایت از سایر شرکت کنندگان ثبت نام شده مبنی بر عدم اجرای مصوبه 509 شورای رقابت در مهرماه. در 10/1401 موضوعی در بند 519 شورای رقابت مطرح و مورد بحث قرار گرفت و بر این اساس شورای رقابت با تصویب مصوبه‌ای از شرکت مخابرات ایران به دلیل اقدامات ضدرقابتی انتقاد کرد.

موضوع جلسه 509 شورای رقابت، توقف اجرای مصوبه 466 10 خرداد 1400 توسط شرکت مخابرات ایران و درج هزینه های اضافی در قبوض زمین و گرفتن آن از مشترکان بود. در ماده 3 مصوبه بند 466 شورای رقابت با موضوع «دستورالعمل تعیین قیمت ماهانه تلفن ثابت»، شرکت مخابرات ایران موظف شد برای منطقی شدن قیمت، طرح خود را تغییر دهد. هر فعالیت شرکت با استقرار سیستم حسابداری ایجاد می شود.. باید جداگانه و دقیق محاسبه و در سوابق کتبی شرکت درج شود.

شرکت مخابرات نیز نسبت به اقدامات این کمیسیون ابراز علاقه کرد و اعلام کرد دستورالعمل نحوه تغییر قیمت ماهانه تلفن ثابت پس از درخواست و تایید سازمان نظارتی و سازمان کنترل رقابت و پس از بررسی بازار ابلاغ شد. مرکز کنترل. ، تا توسعه شبکه ارتباطی ارتقا یابد

بر اساس اعلام شرکت مخابرات، بر اساس ماده 3 جلسه 466 شورای رقابت در خصوص دستورالعمل نحوه تعیین بهای تمام شده ماهانه تلفن ثابت، این شرکت در ابتدا الزامی به تهیه و پیاده سازی سیستم حسابداری نداشته است. سال تعیین تعرفه، اما این شرکت بر اساس توصیه شورا باید مدارکی را که سازمان می‌خواهد ارائه کند و در هفته جاری ارائه می‌شود.

این شرکت همواره تاکید دارد که مالیات ثابت شرکت مخابرات ایران در سال های گذشته باعث عدم توسعه در حوزه ارتباطات شده است و نقش شرکت مخابرات ایران را در تامین نیازهای توسعه و رشد اقتصادی می داند. کشور، زیرساخت های شرکت باید تغییر کند و این امر با یک سیاست مشخص و همکاری همه ذینفعان حوزه و سازمان های مرتبط امکان پذیر است و می توان ارتباطات کشور را گسترش داد و به ارتباطات جان تازه ای بخشید. .

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا