اقتصادی

نجات کشور در حوزه انرژی، در توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر است

اخبار ایران من/مرکزی وزیر مرکزی همچنین نجات کشور در حوزه انرژی را در توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر به ویژه برق خورشیدی دانست.

فرزاد مخلص الائمه در حاشیه سفر به شهرستان دیلیجان به مناسبت هفته دولت افزود: امروز 40 پروژه عمرانی و مالی در این شهرستان در حال انجام است و یک پروژه نیز در دست ساخت است. برای این پروژه ها حدود 570 میلیارد تومان هزینه شده است که برای 470 نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم شغل عمدتاً در حوزه مالی ایجاد می کند.

وی بیان کرد: شهرستان دیلیجان به عنوان یکی از قطب های صنعتی منطقه به دلیل داشتن شرکت های نخبه و بزرگ که در چندین منطقه کشور رتبه اول را دارند، از قدرت منحصر به فردی برخوردار است.

مخلص الائمه در خصوص بازدید از کارخانه های استان افزود: وی از برخی کارخانه ها بازدید و با تعدادی از کارگران ماهر شهرستان گفتگو کرد. طرح های توسعه ای در این صنایع وجود دارد، باید برخی موانع مدیریت مالی برطرف شود و در روزهای آینده مجوزهایی برای سرمایه گذاران در این شهرستان صادر شود، البته برخی موانع نیز رفع شده است.

وی گفت: برق 12 مگاواتی DG نیز در دیلیجان افتتاح شد. ساخت این برق به عنوان برق پراکنده و انرژی تجدیدپذیر در کشور یکی از سیاست های بخش برق است و از مدیران اصلی صنعتی منطقه دعوت می شود از این پول استفاده کنند.

مخلیس الائمه گفت: به ویژه در صنعت انرژی های تجدیدپذیر تجهیزات لازم در استان ساخته شده و تجهیزات لازم به طور کامل در استان تولید می شود. این خدمات ارزش تجاری بالایی دارد و صنایع می توانند خود را به یک منبع انرژی پایدار، ایمن و پایدار متصل کنند که برای آینده آنها ضروری است.

وی نجات کشور در بحث برق را توسعه سیستم های انرژی های تجدیدپذیر به ویژه انرژی خورشیدی دانست و افزود: هدف این کشور تولید 10 هزار مگاوات برق است و 4 هزار مگاوات بر تولید انرژی متمرکز است. چراغ های خورشیدی نیرو و استان مرکزی آماده است از این 4 هزار مگاوات 700 مگاوات را اعلام کرده ایم و تا 1000 مگاوات ظرفیت داریم تا شرکت ها در برق خود به خودکفایی برسند. در این صورت شرکت‌ها برق تولید می‌کنند و آن را به شبکه می‌رسانند و دولت به آنها ضمانت می‌دهد که برق خود را در زمان‌های مشخصی با قطعیت تامین می‌کنند.

وی تاکید کرد: با هدف تولید 10 هزار مگاوات برق می توان مشکل برق کشور را در مدت زمان کوتاهی حل کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا