اقتصادی

واردات خودرو به زودی ابلاغ می‌شود

اخبار ایران من/ خراسان رضوی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ضوابط واردات وجود دارد و به زودی ابلاغ خواهد شد.

در روزهایی که زمزمه مخالفت با وزیر دارایی، معدن و تجارت ادامه دارد، فاطمی امین به دعوت نمایندگان منطقه خراسان شمالی در شورای اسلامی برای راه اندازی دو عملیات بزرگ صنعتی به این منطقه سفر کرد. وی از چندین شهر خراسان شمالی بازدید کرد اما پیش از صبح امروز در مسیر یک ساعته رانندگی به قوچان از بخش‌هایی از شهرک صنعتی شماره بازدید کرد. 2 و مجتمع آسک دوچرخ.

سید رضا فاطمی امین علاوه بر بازدید از تعمیرگاه دوچرخه آساک در جمع خبرنگاران گفت: از شهرک صنعتی شماره تأسیسات تولید برق مذکور از سال گذشته آغاز شده است، اما باید مؤلفه مالی دیگری نیز تأمین شود که پیگیری می کنیم تا در اسرع وقت تحویل داده شود و به زودی روشن شود.

وی افزود: زمانی که نیروگاه و سایر تاسیسات بازگشایی شود، می توان انتظار داشت که سرمایه گذاران در این مناطق سرمایه گذاری کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص وضعیت کارخانه دوچرخه سازی آساک گوچان گفت: وضعیت این کارخانه اسفناک است. تیمی با این پول می تواند در مرحله اول حداقل برای 100 نفر کار کند و اگر خوب باشد با 500 نفر کار می کند.

وی گفت: سایر مشکلات جدی از جمله فرار مالیاتی و بدهی بانکی مجتمع آساک ویلر لازم است در اسرع وقت به ستاد منطقه جهت تامین منابع در بودجه یا وزارت کار ارجاع داده شود.

فاطمی امین با تاکید بر اینکه بازار صنعتی بازار کالایی دارد، گفت: بزرگترین مشکل این بخش کمبود هزینه های عملیاتی است که برای رفع آن ابتدا باید مسئولیت شرکت تایید شود.

وی در خصوص درخواست تاسیس مرکز تجارت تهران-عشق آباد گفت: این سایت مشابه شرکت های بازرگانی بوده و جزو دولتی نیست و قادر به ارائه خدمات بازرگانی ایرانی به عنوان مشاوره حقوقی و بازرگانی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: با راه‌اندازی سایت، شرایط لازم برای فعالیت شرکت‌های ایرانی برآورده می‌شود و با توجه به اینکه شهر قوچان در نزدیکی عشق آباد پایتخت ترکمنستان قرار دارد، ممکن است آن را تصاحب کند. کیفیت این مقاله

وی به سوالی مبنی بر جدایی وزارت صنعت، معدن و تجارت و جدایی بازرگانی از این وزارتخانه پاسخی نداد و در پاسخ به دستورالعمل واردات گفت: در مورد خودرو اما قوانین واردات خودرو در لیست است و به زودی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا