اقتصادی

وجود ۳۰۰ شهرک گلخانه‌ای در کشور

اخبار ایران من/ لرستان یکی از اعضای تیم مدیریتی شرکت شهرک های گلخانه ای اظهار داشت: حدود 300 شهر در کشور در حال تخریب محیط زیست هستند.

فرزاد زلقی در مراسم افتتاحیه شهرک گرم شهید بروجردی که امروز برگزار شد، گفت: از سال 92 طبق قانون 40 هزار هکتار به عنوان 300 شهرک گرم، ماهی و دام اضافه ساخته شده است.

وی همچنین با بیان اینکه حدود 10 هزار هکتار اعتبار اهدا شده است، تصریح کرد: بقیه موارد در حال بررسی است و کار ساخت و ساز در حال انجام است.

یکی از اعضای هیئت مدیره شهرک های گلخانه ای کشور گفت: در نظر داریم تا پایان چهار سال 40 هزار هکتار زمین را تحت پوشش قرار دهیم.

زلقی با اشاره به اینکه دولت توجه ویژه ای به ایجاد زیرساخت ها در شهرهای گلخانه ای دارد، افزود: تکون در سفر رئیس جمهور 3000 میلیارد تومان برای ترویج کشاورزی گازهای گلخانه ای مصوب کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه به دلیل کم آبی باغات گلخانه ای در نظر گرفته شده است، افزود: لرستان نسبت به سایر مناطق از فضای گلخانه ای بهتری برخوردار است و باید در این منطقه اعتبارات ایجاد شود.

یکی از اعضای هیات مدیره شرکت شهرک های گلخانه ای در کشور ادامه داد: به ازای هر هکتار باغ گلخانه ای برای 12 نفر اشتغالزایی می شود که به دلیل بیکاری تامین اعتبار این طرح ضروری است.

زلقی گفت: برای ساخت روستاهای گرمسیری شهید بروجردی 15 میلیارد تومان و برای حفر چاه 2.5 میلیارد تومان سرمایه اولیه و اعتبارات عمرانی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا