اقتصادی

پاسخ وزارت ارتباطات درباره کاهش سرعت اینترنت

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در پی انتشار گزارش سرعت اینترنت در هفته گذشته پاسخی به خبرگزاری اخبار ایران من داد.

اخبار ایران من، چهارم آذرماه، گزارشی با عنوان «کاهش سرعت اینترنت؛ تقلب یا واقعیت؟ تجربه کاربران با آنچه مسئولان گفته‌اند متفاوت است»، وزارت ارتباطات و مشاوره فنی در واکنش به این گزارش منتشر کرد. توضیحات زیر:

نگارنده در گزارش فوق به گلایه کاربران در چند روز و هفته اخیر از کندی اینترنت اشاره کرده و ابتدا به «گزارش های تایید نشده قطعی اینترنت در سراسر جهان در برخی مناطق و ساعات خاص» اشاره کرده است. اگرچه در این مقاله به زمان انتشار این گزارش‌های غیررسمی و گزارش‌های کارشناسان اشاره نشده است، اما باید گفت که اگرچه گاهی اوقات ممکن است، مانند گذشته، به دلایلی مانند حوادث غیرمترقبه یا بازسازی و بازسازی، در موارد بسیار محدود و محدود. روش های معتدل در این زمینه واضح است که ارتباطات مختل شده یا مختل شده است، اما حداقل در دو هفته گذشته هیچ گونه اختلال یا اختلالی به دلیل اینترنت یا نهادهای ملی رخ نداده است. شبکه، و هیچ گونه اختلالی در هیچ بخشی از کشور برنامه ریزی نشده است.

در مورد آسیب های وارد شده به صنعت فضایی، بدون شک استفاده از محدودیت های اخیر به برخی از این مشاغل آسیب زده است. اگرچه آمار دقیقی از کسب و کارهای غیرقانونی وجود ندارد و در این مورد آمارهای متناقضی از سوی مراجع مختلف منتشر شده است، اما حتی در صورت آسیب دیدن کسب و کار برای وزارت ارتباطات و فناوری مهم است.

بنابراین، به منظور رفع نگرانی صاحبان مشاغل آنلاین، اخیرا ایده حمایت از کسب و کارهای مالی دیجیتال به شرکت های بزرگ و سازمان های دولتی معرفی شده و وارد فاز فعال شده است. در این تصمیم، بسیاری از خدمات مالی، بازاریابی و مدیریتی به مشاغلی که در بسترهای داخلی فعالیت می کنند ارائه می شود. همچنین بسته های بازاریابی رایگان و قیمت های تشویقی حمل و نقل، حمایت مالی از صندوق فناوری و توسعه، صندوق تحقیقات و فناوری و صندوق بازرگانی، پرداخت مالیات مناسب، پرداخت محصولات از ضوابط بودجه، حمایت از ایجاد پارک علم و فناوری، پیشرو . تأیید هویت و مجوز فعالیت، حمایت از کارآفرینان، ارائه خدمات اطلاعاتی دولتی و بسیاری از خدمات دیگر به منظور حمایت از مشاغل آسیب دیده.

اما این تصور که بیش از دو هفته است که همه چیز در کشور آرام است و دلیلی برای توقف آنچه روزهای آخر نامیده می شود وجود ندارد، باید تاکید کرد که به رسمیت شناختن امنیت و غیرامنیتی و تصمیمات متعاقب آن توسط نهادهای امنیتی که دارای مهارت هستند، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تصمیم گیرنده در این زمینه نیست.

مشخص شده است که در پی ممنوعیت دو پلتفرم خارجی با تصمیم مقامات امنیتی مربوطه، سهم ترافیک بین المللی مربوط به استفاده از این پلتفرم ها کاهش یافته است. این کاهش پهنای باند بین المللی تنها با این خدمات محدود سازگار است و سایر ارتباطات بین المللی برقرار است. بنابراین با وجود محدودیت های ذکر شده، سرعت پایین انتقال فایل ها در این پلتفرم ها به دلیل استفاده از فیلترها طبیعی است. در واقع زمانی که سرویس در کشور با محدودیت های سرویس مواجه می شود، امکان دسترسی کاربران به آن وجود ندارد، بنابراین برخی از کاربران از فیلتر استفاده می کنند که علاوه بر خطرات امنیتی، سرعت دسترسی را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. و کیفیت دسترسی آنها به شبکه به شدت کاهش می یابد و علاوه بر آن هزینه استفاده از اینترنت برای کاربر نیز به دلیل افزایش ترافیک افزایش می یابد.

اما بخشی از شکایات دانشجویان در زمینه استفاده از بسترهای داخلی می تواند ناشی از تاخیرهای موقت به دلایلی مانند تغییرات، تعداد شنوندگان و یا وقفه های غیرمنتظره باشد که مانند سایر بسترهای بین المللی گاهی اوقات در دوره ایجاد می شود. آنها در یک زمان یا مکان خاص رخ می دهند و به سرعت توسط تیم های فنی سازماندهی می شوند.

اما با توجه به گزارش اخیر سایت International Speed ​​Test از وضعیت سرعت اینترنت در ایران که در مقاله فوق به آن اشاره شده است، باید گفت که رتبه بندی انجام شده در این پایگاه بر اساس سرعت اینترنت است. . (هم شبکه داخلی و هم شبکه خارجی) حالات رخ داده است. به همین دلیل در خبرهای قبلی این وزارتخانه اعلام شده بود که میانگین سرعت از 29 مگابیت بر ثانیه به حدود 41 مگابیت بر ثانیه رسیده است که باعث شده کشور در چهار ماه گذشته 21 پله رتبه داشته باشد. رتبه‌بندی‌ها و به دلیل اقدامات اداری وزارتخانه نیست، بلکه تعداد زیاد مصرف‌کنندگان خودروهای داخلی که سرعت بالایی دارند، تأثیر بسزایی در تعداد این سرعت‌ها دارد و امکان‌پذیر است. که با افزایش تعداد افراد خارج از کشور و داخل، میانگین سرعت نیز تا حدی کاهش می یابد.

همچنین در خصوص گزارش تست سرعت وضعیت و سرعت اینترنت در ایران نسبت به سایر کشورها همانطور که آقای عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این خصوص گفت. افت دو پله ای اینترنت همراه و کاهش سه پله ای اینترنت ثابت نسبت به ماه گذشته زمانی رخ داده که بر اساس این گزارش در یک سال گذشته سرعت اینترنت جمهوری اسلامی ایران بهبود یافته است. اعم از سیار و ثابت که به دلیل توسعه زیرساخت ها و شبکه ها در طول کار وزارت ارتباطات و فناوری در دولت سیزدهم توسط کارشناسان داخلی برنامه ریزی و اجرا شد.

در پایان، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می گوید که به شایعاتی مانند کلاس اینترنت، ایجاد گروه DNS، عدم امکان ایجاد اتصالات امن و تداوم سرعت اینترنت اشاره دارد که بارها در این زمینه مورد انتقاد قرار گرفته است. گذشته و علاوه بر آن خدمت حداقل 15 ماه گذشته در خصوص توسعه زیرساخت ها و اجرای پروژه های مهم و بزرگی مانند ساخت 20 میلیون روکش فیبر نوری در کشور، استفاده از فرکانس های جدید برای اپراتورهای تلفن همراه، اصلاح زیرساخت شبکه در کشور و موارد دیگر. حتی بدون ارجاعات دقیق، تأثیری را ایجاد می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا