اقتصادی

پالایش روزانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت ایران در پالایشگاه فراسرزمینی ال‌پالیتو

بر اساس گزارش منتشر شده، جواد اوجی امروز در دومین روز از همایش «در مسیر تحول نفت، فناوری در خدمت رویدادها» گفت: این سالها و 43 سال بود، آرزویی که برآورده شد. به همت همکارانم در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی و با پیگیری آقای سالاری. مدیرعامل این شرکت در بخش خارجی انجام شد و این کار را در ونزوئلا آغاز کرد و ادامه خواهد داد. و برنامه هایی که در جای دیگر انجام شده است.

وی با قدردانی از تلاش شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده های نفتی در استفاده از برق بر روی ماشین های هوشمند، گفت: خوشبختانه تحول مثبتی در صنعت پالایش کشور ایجاد شده است و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی نیز تحول مثبتی در صنعت پالایش کشور ایجاد کرده است. خیلی خوب انجام شد. . در مدیریت حملات سایبری که در حال بحث است.» همیشه در اختیار سازمان دولتی قرار می گیرد. حملات سایبری یکی از مواردی بود که دشمن برای شکستن کمر این تغییر برنامه ریزی کرد، البته به لطف خدا. خداوند و تلاش مدیران و کارکنان این منطقه، دشمن را ناامید کرد.

وزیر نفت با اشاره به اینکه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در سال گذشته در تامین نفت بسیار موفق عمل کرده است، افزود: در زمینه نفت تابستانی به ویژه در یکی دو ماه اخیر، ملی پوشان نفت کار کردند. شرکت پخش محصولات به لطف خداوند خوش درخشید امیدواریم روز بعد شما را نجات دهد.

اوجی با تاکید بر پیگیری پروژه های جدید پالایشگاهی گفت: خوشبختانه مصوبه برخی پروژه های احداث خطوط لوله نفت از شورای اقتصاد دریافت شده است و معتقدیم با تکمیل این پروژه ها نگرانی ما در مورد ترافیک برطرف می شود. بسیاری از تانک ها در زمستان از بین خواهند رفت.”

من به عرضه ثابت نفت در زمستان 1401 امیدوار هستم

وی همچنین در حاشیه این مراسم گفت: رویه ها و سیاست های مناسبی برای تامین سوخت در زمستان سال 1401 تدوین شده است و امیدواریم امسال نیز مانند سال گذشته کمبود سوخت در فصل زمستان نداشته باشیم.

وی بیان کرد: دوستان ما در نفت و گاز، پالایش و پخش راه های کوتاه و بلندی را در رابطه با تامین نفت در زمستان امسال در پیش گرفته اند و معتقدیم با این برنامه ریزی ها شاهد کاهش در زمستان نخواهیم بود.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه در سال های گذشته در حوزه پالایش نفت و احداث پالایشگاه های جدید سرمایه گذاری نشده است، ظرفیت پالایشی کشور نسبت به برنامه ششم پایین است اما دوستان من در پالایش و پخش فرآورده های نفتی ملی. شرکت و شرکت گاز راه های خوبی برای تامین سوخت مایع دارند و صنعت تصمیم گرفته است که با برنامه ریزی هایی که انجام داده ایم امیدواریم در تامین سوخت شرکت ها، صنایع و برق و حمل و نقل مشکلی نداشته باشیم.

وزیر نفت با بیان اینکه نوسازی های اساسی در جایگاه های مختلف نفت، خطوط انتقال گاز و نیروگاه ها انجام شده است، گفت: در زمینه نفت برای تولید برق، همکاران ما در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی برنامه ریزی های لازم و ذخایر نفتی را انجام داده اند. در حال افزایش هستند.” تکمیل شده است.

اوجی با تاکید بر اهمیت همکاری شرکت ها با صنایع سیمان و فولاد گفت: از شرکت ها و صنایع سیمان و فولاد تقاضا دارم به دلیل کمبود گاز در فصل زمستان و نیاز به کاهش هوا در این پروژه همکاری کنند. به این مناطق عرضه می شود. سوخت مایع به مقدار کافی برای جایگزینی گاز مورد نیاز این صنایع تامین می شود و انشالله ذخایر سوخت مایع در صنایع سیمان و فولاد به اتمام می رسد تا فعالیت این صنایع به هیچ وجه متوقف نشود.

وی تاکید کرد: همانطور که در زمستان سال گذشته با لطف خداوند و تلاش همه کارگران سوخت دادیم، امسال نیز قول می دهیم که این کار را انجام دهیم اما از همه مردم می خواهم که از انرژی به درستی استفاده کنند زیرا سوخت یک هدیه است. از طرف خدا شایسته تقدیر هستند و با همکاری مردم و لطف خداوند امسال دوباره روغن زمستانی داده می شود.

وزیر نفت در خصوص افزایش 263 درصدی عرضه نفت قاچاق در 6 ماهه امسال گفت: در بحث قاچاق نفت، وزارت نفت متولی نفت نیست و سایر دستگاه ها نیز متولی هستند. مسئول رسیدگی به این حوزه است.» وزارت نفت در این زمینه تلاش های زیادی کرده است.

اوجی با تاکید بر اینکه بزرگترین دغدغه ما قاچاق نفت در نیروگاه هاست، گفت: افزایش قاچاق نفت به دلیل تفاوت قیمت نفت با کشورهای همسایه و همچنین برنامه ها و اقدامات وزارت نفت برای مبارزه با قاچاق است. در دفتر مرکزی ما، ما امیدواریم که این تغییر کند

دکمه بازگشت به بالا