اقتصادی

چقدر گوشت قرمز در آذر ماه عرضه شد؟

وزن گوشت قرمز عرضه‌ شده انواع دام‌های ذبح‌ شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در آذر ۱۴۰۲ جمعاً ۳۶ هزار و۸۲۳ تن گزارش شده که سهم گوشت گاو و گوساله بیش از سایر انواع دام بوده است.

به گزارش اخبار ایران من، بر اساس نتایج این آمارگیری، گوشت گاو و گوساله با ۲۰ هزار و۴۳۶ تن، ۵۵.۵ درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه‌ شده را به خود اختصاص داده است. گوشت گوسفند و بره با ۱۲ هزار و ۷۱۱ تن، بز و بزغاله با ٢٥٦٤ تن و سایر انواع دام با ١١١٢ تن، به‌ترتیب ٣٤.٥ درصد، هفت درصد و سه درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه‌شده را به خود اختصاص داده‌اند.

مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در آذر ۱۴۰۲ با ماه مشابه سال ۱۴۰۱ نشان‌دهنده کاهش ٢٦ درصدی مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور است.

مقدار تولید گوشت در آذر ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه سال ۱۴۰۱ برای گوسفند و بره ٤٢ درصد، برای بز و بزغاله ٢٧ درصد، برای گاو و گوساله ١٣ درصد، برای گاومیش و بچه‌گاومیش ٢١ درصد کاهش و برای شتر و بچه‌شتر ٥٥ درصد افزایش داشته است.

همچنین نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد که مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور در آذر ۱۴۰۲ نسبت به ماه قبل (آبان) در حدود یک درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.
دکمه بازگشت به بالا