اقتصادی

کاهش ۳۵ تا ۱۰۰ میلیون تومانی قیمت خودرو در بازار

به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو، با آغاز تحویل خودروها، قیمت خودروهای داخلی بین ۳۵ تا ۴۰ و قیمت خودروهای مونتاژی ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان نسبت به آغاز هفته کاهش داشته است.

سعید موتمنی در گفت‌وگو با اخبار ایران من، اظهار کرد: بعد از تعطیلات زمان‌هایی که خودرو تحویل نمی‌دادند شاهد افزایش قیمت بودیم، اما با تحویل خودروها معمولا قیمت‌ها تا حدودی کاهش می‌یابد.

به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو،  بازار در رکود است و مشتری نیست. فقط کسانی که واقعا نیاز به خودرو داشته باشند خرید می‌کنند، اما بازار رونق ندارد.

به گزارش اخبار ایران من، ثبت نام در طرح فروش یکپارچه خودروهای داخلی بر مبنای تعیین نوبت، از تاریخ ۲۶ تا ۲۸ اسفند ماه سال قبل اجرا شد و سپس دو مرحله دیگر در سال جدید تمدید شد که در نهایت در هفته پیش زمان نوبت دهی برای تحویل آنها به متقاضیان نیز مشخص شد. همچنین طبق اعلام وزیر صنعت، معدن و تجارت فرایند تحویل خودروها از روز یکشنبه آغاز شده است.

گفتنی است؛ نوبت دهی متقاضیان خرید خودرو از شرکت‌های سایپا، مدیران خودرو ، فردا و ایلیا انجام شد و تمام این متقاضیان حداکثر ظرف سه ماه خودروی خود را دریافت خواهند کرد که بر اساس آن متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه یکپارچه  http://www.esalecar.ir در حساب کاربری خود در قسمت جزئیات سفارش نوبت خود را مشاهده کنند. متقاضیان خودروهای شرکت‌های کرمان موتور و مکث موتور نیز حداکثر در مدت شش ماه می‌توانند خودروی خود را تحویل بگیرند.  متقاضیان شرکت‌های ایران خودرو، بهمن خودرو و آرین خودرو نیز  پس از اعلام می‌توانند با مراجعه به حساب کاربری و انتخاب گزینه “جزئیات سفارش” از زمان تحویل خودروی خود مطلع شوند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا