اقتصادی

کاهش ۸۳ درصدی معوقات کارگری خراسان شمالی

اخبار ایران من/خراسان شمالی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی از کاهش ۸۳ درصدی معوقات کارگری در این استان طی ۳ ماهه نخست سال جاری خبر داد.

اسلام خواه در گفت و گو با اخبار ایران من اظهار کرد: در سه‌ماهه اول امسال، معوقات کارگری خراسان شمالی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به‌طور قابل‌توجهی کاهش‌یافته است.

وی گفت: این دستاورد بزرگ با انجام بازرسی، پیگیری و برگزاری کارگاه‌های قانون کار و تشکیل کمیته‌ها و کارگروه‌های مختلف در کارگاه‌های فعال استان میسر شده است.

اسلام خواه تصریح کرد: میزان معوقات کارگری در سه‌ماهه اول سال گذشته ۱۹ میلیارد تومان بوده که این مقدار در مدت مشابه سال جاری به حدود ۴ میلیارد تومان رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی همچنین در ادامه از ایجاد ۱۳۴۸ فرصت شغلی جدید در این استان طی سه ماه نخست سال جاری خبر داد.

وی اظهار کرد: طبق فرصت های شغلی ایجاد شده دستگاه های اجرایی استان در سامانه رصد اشتغال، از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد ماه تعداد ۱۳۴۸ فرصت شغلی ثبت شده که این آمار از عملکرد مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ بیشتر است.

وی گفت: از این تعداد ۲۲۸ فرصت شغلی مربوط به بخش کشاورزی، ۴۸۴ مورد در بخش صنعت، معدن و تجارت و ۶۳۶ شغل هم در بخش خدمات بوده است.

اسلام خواه افزود: دستگاه های اجرایی استان ملزم به ایجاد ۱۳ هزار و ۵۱۵ فرصت شغلی در سال جاری هستند که امید می رود با اعتبارات تخصیص یافته و تلاش مستمر مسئولان در این رابطه، همچون سال گذشته تعداد قابل توجه بیشتری از این تعهد را به جامعه کارجوی استان تحویل دهند.

وی ادامه داد: در حال حاضر نرخ بیکاری در این استان ۸.۷ درصد و میانگین کشوری ۹ درصد است.

به گفته این مقام مسئول، نرخ بیکاری در این استان در پایان سال گذشته نسبت به سال پیش از آن یک درصد کاهش یافته بود.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.
دکمه بازگشت به بالا