اقتصادی

کسری تجاری ایالات‌متحده با کاهش واردات

کسری تجاری ایالات‌متحده با کاهش واردات به کمترین میزان از سال ۲۰۲۱ کاهش یافت.

به گزارش اخبار ایران من، بر اساس داده‌های دولتی منتشر شده کسری تجاری ایالات‌متحده در ماه ژوئن به دلیل عقب نشینی بیشتر در واردات نسبت به صادرات کاهش یافت.

آمارهای وزارت بازرگانی نشان داد که شکاف تجاری کلی در ماه ژوئن به ۶۵.۵ میلیارد دلار رسید که کمتر از ۶۸.۳ میلیارد دلاری در ماه مه است. این در حالی است که صادرات با ۰.۳ میلیارد دلار کاهش به ۲۴۷.۵ میلیارد دلار آمریکا رسیده است، در حالی که واردات با ۳.۱ میلیارد دلار کاهش به ۳۱۳ میلیارد دلار رسیده است.

بانک‌های مرکزی از جمله فدرال رزرو ایالات‌متحده برای مهار تورم فزاینده، نرخ‌های بهره را به سرعت افزایش داده‌اند تا تقاضای مصرف‌کننده را کاهش دهند.

داده‌های وزارت بازرگانی نشان داد که واردات کالاهای مختلف از رایانه تا لوازم صنعتی در ماه ژوئن کاهش یافته است. شکاف تجاری ایالات متحده در سال ۲۰۲۲ با افزایش واردات کالاها از نفت خام تا اقلام مصرفی مانند داروها و محصولات خانگی به رکورد افزایش یافت.

بر اساس گزارش بلومبرگ، داده‌های وزارت بازرگانی نشان داد که کسری تجارت کالا و خدمات با ۲.۸ میلیارد دلار کاهش به کمترین میزان در سه ماه گذشته رسیده است.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.
دکمه بازگشت به بالا