اقتصادی

یخ بندان بیخ گوش اروپا/کاهش 76 درصدی صادرات گاز روسیه به اروپا

به گزارش خبرنگار نفت اخبار ایران من نیوز، با توجه به نزدیک شدن فصل زمستان در اروپا، مردم این کشور باید دعا کنند و از خدا بخواهند که زمستان کمتر شود. زیرا با توجه به کاهش گاز روسیه در این قاره و تخریب خط لوله نورد استریم این روند را تقویت خواهد کرد. اروپا در حال حرکت به سمت بخش برق یا خاموشی است.

از سوی دیگر، اگر اروپا بتواند در زمستان دوام بیاورد، با مشکل جدیدی به نام پر کردن مخازن مواجه خواهد شد، به طوری که هدف اتحادیه اروپا پر کردن مخازن این قاره تا 80 درصد ظرفیت آبان ماه سال آینده است. . بنابراین با توجه به اطلاعات موجود، این طرح اغراق آمیز به نظر می رسد زیرا انتشار گاز در نورد استریم و کانال های دیگر بسیار کاهش یافته است. بنابراین در ماه سپتامبر جریان گاز نورد استریم متوقف شد.

وضعیت آنقدر وخیم است که کنیک کازاکوبلو، مدیر اقتصاد انرژی در FGE، گفت:همه چیز بسیار دشوار خواهد بود

458338_542

وی افزود: مصرف گاز خانگی در آلمان در پایان سپتامبر به دلیل سردی هوا به بالاترین میزان از ماه مارس رسید و تقاضا حدود 14 درصد بیشتر از میانگین چهار ساله 2022-2018 بود. جدی است. خطرناک است.”

آلمان به عنوان یکی از بزرگترین صادرکنندگان گاز طبیعی از روسیه شناخته می شود، بنابراین با برخی اختلالات مواجه است، به خصوص که صنعت آلمان نیز به شدت به گاز طبیعی وابسته است. از سوی دیگر، پس از تخریب خط لوله نورد استریم، تمام امیدهای آلمانی ها ناامید شد. با این ایجاد پس از تخریب خط لوله نورد استریم، کشورهای اروپایی خود را برای حفاظت از خطوط لوله و افزایش تجهیزات مورد نیاز خود آماده می کنند.

اروپا گاز طبیعی و LNG وارد می کند

با این حال، راه دیگری که اروپا می تواند گاز طبیعی خود را تامین کند، واردات گاز طبیعی مایع (LNG) است. اروپا صادرات را افزایش داده و زیرساخت های خود را گسترش داده است، اما برای تثبیت قیمت ها باید با کشورهای آسیایی رقابت کند.

وین برایان، رئیس تحقیقات گاز طبیعی اروپا در Refinitiv گفت: «عرضه و تقاضای LNG تاکنون کمک کرده است. اما آن است همچنین این تردید وجود دارد که اروپا بتواند از دست دادن گاز روسیه را با تامین LNG از خارج جبران کند.

بنابراین، Refinitiv تخمین می زند که شمال غرب اروپا از جمله آلمان می تواند در زمستان امسال 18 میلیارد متر مکعب LNG وارد کند که صادرات را در سال جاری به 52 میلیارد متر مکعب افزایش می دهد که 5.5 درصد بیشتر از سال گذشته است. خطوط لوله گاز آذربایجان، شمال آفریقا و نروژ نیز افزایش یافته است، اما آنها بسیار کمتر از خطوط لوله گاز سابق روسیه هستند.

نورد استریم بیش از 30 درصد تقاضای اروپا را پوشش می دهد

به گفته بانک آمریکا، خط لوله نورد استریم ظرفیت 110 میلیارد متر مکعب در سال دارد و در صورت بهره برداری کامل، می تواند بیش از 30 درصد گاز طبیعی اروپا را تامین کند. در حال حاضر روسیه روزانه 86 میلیون متر مکعب (میلی متر مکعب) از طریق لهستان و اوکراین به شمال غرب اروپا ارسال می کند. در مقایسه با میانگین 360 میلیون متر مکعب در روز در سال گذشته، 76 درصد کاهش داشته است.

17-1-14-11336 دانلود

شایان ذکر است که برآوردهای کارشناسان متفاوت است. آمارهای برنشتاین نشان می دهد که در صورت تداوم عرضه مواد غذایی در حال حاضر، اروپا با کمبود 155 میلیون متر مکعب در روز مواجه خواهد شد و بر اساس آمار، تقاضای روزانه در شمال غربی اروپا برای سپتامبر تا مارس از سال 2017 تا 2021 برابر با 930 است. میلیون متر مکعب متر بوده است.

از این رو کشورهای اتحادیه اروپا موافقت کرده اند که تقاضا را 15 درصد یا به میزان 50 میلیارد متر مکعب در زمستان کاهش دهند. اگر اروپایی ها بتوانند به این هدف برسند، حجم ذخیره سازی تا پایان زمستان به حدود 55 میلیارد متر مکعب خواهد رسید. اما با توجه به اینکه منبعی مانند روسیه برای تکمیل ذخایر خود ندارند، غیرممکن به نظر می رسد.

تعطیلی صنایع اروپایی

شایان ذکر است خطر دیگری که اروپا را تهدید می کند این است که در صورت کاهش مصرف انرژی، مصرف انرژی به اندازه کافی کاهش پیدا نکند. همچنین کمبود گاز طبیعی منجر به کاهش تقاضا برای گاز صنعتی در اروپا شده است زیرا افزایش قیمت گاز طبیعی باعث شده است که صنایع در بخش‌های انرژی بر مانند آلومینیوم، فولاد و آمونیاک تولید را متوقف کنند.

علاوه بر این، آژانس شبکه فدرال آلمان، که بر توزیع گاز طبیعی نظارت دارد، گفت که مصرف داخلی برای پایدار بودن آن بسیار زیاد است. موضوع دیگر این است که نیروگاه‌های هسته‌ای قدیمی و مشکلات خنک‌کننده هسته‌ای در تابستان باعث کاهش تولید انرژی هسته‌ای در فرانسه و پیامدهای منفی آن شده است.

از سوی دیگر، Refinitiv برآورد می‌کند که تقاضا برای گاز به نیرو در میان شرکت‌های برق ممکن است امسال 30 درصد بیشتر از سال گذشته باشد. بریتانیا نیز که می تواند از اروپا برق وارد کند، نسبت به خاموشی در زمستان امسال به دلیل کمبود برق در اروپا هشدار داده است. فرانسیسکو بلانچ، تحلیلگر بانک آمریکا می گوید تثبیت قیمت گاز در اروپا ممکن است پنج تا ده سال طول بکشد. او اضافه کرد: اروپا باید به پرداخت هزینه گاز و دعا برای گرما ادامه دهد.

جفریس 2

بنابراین با این تعاریف باید نشان داد که کارها در اروپا سخت تر و دشوارتر از قبل می شود، بنابراین باید هر چه زودتر برای این مشکل چاره اندیشی کنند. از سوی دیگر نتیجه این است که برنده نهایی درگیری بین اروپا و روسیه با اختلاف زیادی روسیه است.

انتهای پیام/





این مقاله به شما کمک کرد؟

بر اساس نتایج 0 رای به نفع 0 به آن رای مخالف دهید

دکمه بازگشت به بالا