اقتصادی

یک نکته مهم در ثبت اعتراض به مالیات خانه‌های خالی

در صورت اعتراض مالکان خانه های خالی به تشخیص مالیات باید 19 شهریور ثبت نام کنند زیرا ثبت اعتراض و تشخیص آن پس از تاریخ تعیین شده وارد قانون می شود.

به گزارش اخبار ایران من، بر اساس قانون مالیات بر خانه های خالی مصوب آذرماه سال گذشته، در صورتی که ساختمان مسکونی در شهرهای بالای 100 هزار نفر بیش از 120 روز خالی باشد مشمول مالیات و هر ماه پس از مدت مذکور مالیات خواهد بود. بر اساس درآمد، وام بر اساس ضرایبی برای سال اول معادل شش برابر مالیات متعلق، سال دوم 12 برابر مالیات متعلق و سال سوم بیش از 18 برابر مالیات متعلق خواهد بود.

شناسایی خانه های خالی از طریق سامانه املاک و مسکن به وزارت راه و شهرسازی واگذار شد و این وزارتخانه در راه اندازی سامانه املاک و مسکن، اطلاعات افراد خوابیده و کسانی که موفق به ثبت نام نشدند را ثبت کرد. این اطلاعات ظرف روز گذشته به سازمان امور مالیاتی و وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شد.

در نهایت، سازمان امور مالیاتی در ژانویه سال گذشته آنها لیستی از خانه های خالی و مالیات آنها منتشر کرده بودند که بر اساس آن 568 هزار خانه خالی شناسایی شد و همچنین اعلام شد صاحبان خانه های خالی تا پایان مردادماه مالیات دارند.

اما در نهایت با اعتراض برخی از مالکان از افرادی که از پذیرش خودداری کردند خواسته شد تا با ورود به سامانه سازمان مالیاتی به نشانی www.my.tax.gov.ir مخالفت خود را اعلام کنند تا به آدرس طرح توسعه راه ها و شهرها

سیستم مالیاتی از ساعت 10 شروع می شود

احمد آخوندی، معاون دیوان محاسبات سازمان امور مالیاتی در این خصوص به اخبار ایران من توضیح داد: سازمان امور مالیاتی به وزارت راه و شهرسازی مهلت داده تا اطلاعات را تهیه کند که تا 10 شهریورماه ادامه دارد. زمانی که آژانس اطلاعات را دریافت کرد، موارد را بررسی می کند و سپس مالیات شروع می شود.

وی افزود: بله توجه به این نکته حائز اهمیت است که بعد از 19 شهریور امکان ثبت اعتراض برای مالکان وجود دارد اما مردم توجه داشته باشند که اگر بعد از 19 شهریور اعتراض خود را ثبت کنند، پرونده آنها خواهد بود. وارد طرح مالیاتی شده و اعتراضات در حکم بررسی می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا