اقتصادی

۴۹ درصد شالیزارهای گیلان؛ در مرحله خوشه دهی/ لزوم خروج آب اضافه از شالیزار

اخبار ایران من/گیلان رئیس جهاد کشاورزی گیلان، ۴۹ درصد اراضی شالیزاری استان را در مرحله خوشه دهی دانست و اظهار کرد: با توجه به آغاز بارندگی، شرایط برای فعالیت قارچ ها و بیماری ها و آفات فراهم  است.

صالح محمدی، با بیان اینکه تاکنون ۱۱۴ هزار هکتار از ۲۳۸ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان گیلان در مرحله خوشه دهی هستند، اظهار کرد: این میزان حدود ۴۹ درصد اراضی شالیزاری استان را شامل می شود.

وی با اشاره به آغاز بارندگی ها طی روزهای پیش رو، افزود: لازم است که کشاورزان شرایط را مدیریت کرده و خروجی های کرت را باز نگه دارند تا آب اضافه خارج شود، زیرا احتمالا با شدت بارندگی ها مواجه خواهیم شد و نباید شاهد آبگرفتگی شالیزارها باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در گفت وگوی خبری، با بیان اینکه شالیزارهای در مرحله خوشه حتما از قارچ کش ها استفاده کنند، گفت: این قارچ کش ها به جلوگیری از بیماری بلاست کمک می کند.

محمدی، شالیزارهای در مرحله خوشه دهی را کمتر در معرض این بیماری دانست و متذکر شد: اگرچه بعد از بارندگی شرایط برای فعالیت کرم برگ خوار و کرم ساقه خوار برنج و پروانه تک نقطه ای فراهم می شود.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزان حتما از توصیه های فنی کارشناسان مراکز خدمات کشاورزی و کلینیک های گیاه پزشکی استفاده کنند تا سال زراعی را پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.
دکمه بازگشت به بالا