اقتصادی

۵۷ هزار هکتار از اراضی لرستان مجهز به سیستم آبیاری نوین هستند

اخبار ایران من/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از سهم ۸ میلیارد تومانی این سازمان در اجرای طرح آبیاری بارانی در ۲۲۰ هکتار از اراضی ازنا خبر داد.

سید عماد شاهرخی امروز یکم تیرماه در حاشیه بهره‌برداری از طرح ۲۰۰ هکتاری آبیاری بارانی اراضی کشاورزی روستای اشرف‌آباد شهرستان ازنا در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اصلی سازمان جهاد کشاورزی لرستان صرفه‌جویی در مصرف آب است، در این زمینه اجرای طرح‌های نوین آبیاری بسیار ضروری است.

وی با اشاره به اینکه در آبیاری با تیپ شاهد صرفه‌جویی پنج برابری در مصرف آب هستیم، تصریح کرد: علاوه بر این عملکرد محصول در واحد سطح سه برابر افزایش پیدا می‌کند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان بیان کرد: به‌عنوان نمونه در هر مترمربع دویست گرم لوبیا برداشت می‌شود، اما در صورت آبیاری با تیپ این رقم به ۶۰۰ گرم می‌رسد.

شاهرخی با تأکید بر اینکه جهت‌گیری ما در سازمان جهاد کشاورزی آبیاری‌نوین است، افزود: از ۱۸۵ هزار هکتار اراضی آبی استان ۵۷ هزار هکتار مجهز به سیستم آبیاری نوین بوده که ۵۱ هزار آبیاری بارانی و شش هزار هکتار تیپ است.

وی با اشاره به افتتاح طرح آبیاری بارانی در ۲۲۰ هکتار از اراضی شهرستان ازنا که امروز به‌صورت وبیناری انجام شد، بیان کرد: این طرح با مشارکت ۸ میلیارد تومانی سازمان جهاد کشاورزی و مشارکت ۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون‌تومانی بنیاد برکت انجام شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان خاطرنشان کرد: اجرای آبیاری نوین در اراضی کشاورزی نقش مهمی هم در کاهش تنش آبی و هم افزایش عملکرد در سطح را دارد.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.
دکمه بازگشت به بالا