اقتصادیایران کسب و کار

کاهش قیمت تون کوین در پی افزایش فروش (21 خرداد 1403)

کاهش 7 درصدی قیمت تون‌کوین از زمانی که به بالاترین حد خود از ابتدای سال تاکنون رسیده به دلیل کاهش خرید در هفته گذشته رخ داده است. این موضوع بر اساس کاهش تعداد آدرس‌های فعال روزانه TON و تعداد آدرس‌های جدید در هفته گذشته تأیید شد.

تون کوین (TON)، ارز دیجیتال مرتبط با برنامه پیام‌رسان محبوب تلگرام، در 6 ژوئن به 7.54 دلار و بالاترین قیمت خود از ابتدای سال تاکنون رسید. با این حال، از آن زمان تا حدودی ارزش خود را از دست داده و اکنون با قیمت 7.03 دلار معامله می‌شود.

از آنجایی که تقاضا برای این آلتکوین در حال کاهش است، قیمت آن در خطر سقوط به زیر سطح 7 دلار قرار دارد.

کاهش تقاضای تون کوین در هفته گذشته

کاهش 7 درصدی قیمت تون‌کوین از زمانی که به بالاترین حد خود از ابتدای سال تاکنون رسیده به دلیل کاهش خرید در هفته گذشته رخ داده است. این موضوع بر اساس کاهش تعداد آدرس‌های فعال روزانه TON و تعداد آدرس‌های جدید در هفته گذشته تأیید شد.

در طی آن دوره، تعداد آدرس‌های فعالی که حداقل یک تراکنش TON را تکمیل کرده‌اند، 10 درصد کاهش یافته است. به همین ترتیب، تعداد آدرس‌های جدید ایجاد شده روزانه برای معامله TON در آن دوره ۱۹ درصد کاهش یافت.

هنگامی که تقاضای کاربران برای یک دارایی کاهش یابد خطر ریزش بیشتر قیمت وجود دارد. به این دلیل که تمایل کاربران جدید از ورود به بازار و کاربران فعلی از ترید فعال دارایی‌ کاهش می یابد.

علاوه بر این، کاهش شاخص قدرت نسبی تون کوین (RSI)، افزایش فشار فروش را تایید کرد. در زمان نگارش این مطلب این اندیکاتور روند نزولی داشت و به 58 رسید.

شاخص RSI یک دارایی، مومنتوم حرکت اخیر قیمت آن را اندازه گیری می کند. معمولاً از 0 تا 100 متغیر است که مقادیر بالای 70 نشان می دهد که دارایی در محدوده اشباع خرید و مقادیر کمتر از 30 نشان می دهد که در محدوده اشباع فروش قرار دارد.

پیش‌بینی قیمت تون

تون کوین از ماه مه در یک کانال صعودی قرار داشت. کانال صعودی یک سیگنال صعودی است و زمانی شکل می‌گیرد که قیمت دارایی سقف های بالاتر و کف های پایین تر را ثبت می کند.

این کانال با دو خط روند شیب دار به سمت بالا شکل میگیرد: خط روند بالایی که نشان دهنده مقاومت و خط روند پایینی حمایت را تشکیل می دهد.

تون کوین در قیمت 8.64 دلار با مقاومت مواجه شد و در 6.8 دلار به حمایت رسید. به نظر می رسد TON با 7.03 دلار و کاهش قیمت آماده رسیدن به سطح حمایت و پایین تر از آن است.

شاخص میانگین متحرک همگرایی/واگرایی (MACD) آلتکوین نیز به این احتمال اشاره دارد. در حال حاضر خط MACD تون کوین (آبی) در آستانه عبور از زیر خط سیگنال خود (نارنجی) است.

تجزیه و تحلیل Toncoin. منبع: TradingView

این شاخص تغییرات حرکت قیمت یک دارایی و تغییر روند بالقوه را مشخص می کند. تقاطع رو به پایین خط MACD با خط سیگنال یک تقاطع نزولی در نظر گرفته می شود. این سیگنالی است که اغلب قبل از روند نزولی قیمت دارایی رخ می دهد. معامله گران آن را به عنوان نشانه ای برای خروج از پوزیشن های لانگ و باز کردن موقعیت های فروش تفسیر می کنند.

اگر این اتفاق بیفتد و خرس‌ها کنترل کامل بازار را دوباره به دست آورند، قیمت TON ممکن است به حمایت 6.41 دلار سقوط کند.

تجزیه و تحلیل Toncoin. منبع: TradingView

با این حال، اگر این اتفاق نیفتد قیمت ممکن است به 7.01 دلار برسد و به سمت مقاومت حرکت کند.

 

منبع خبر: https://nipoto.com/mag/toncoin-ton-loses-gains-amid-increased-profit-taking/

آتوسا خوش خواهد

من آتوسا، خبرنگاری که تعهدی عمیق به خدمت به مردم دارم. در این سایت، با تمرکز بر مسائل مهم اجتماعی و اقتصادی، تلاش می‌کنم تا صدای گروه‌ه‌های نادیده گرفته شده را به گوش شما برسانم و برای ایجاد عدالت و برابری در جامعه تلاش کنم.
دکمه بازگشت به بالا