بین الملل

اعظمی: «وعده صادق» از رژیم صهیونیستی تابوشکنی کرد

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کاری که در «وعده صادق» انجام شد در نوع خود بی نظیر بود و تابویی که کشورهای جهان اسلام و تمام دنیا از اسرائیل برای خود درست کرده بودند توسط جمهوری اسلامی ایران شکسته شد.

ذبیح الله اعظمی در گفت‌وگو با اخبار ایران من با تاکید بر اینکه عملیات «وعده صادق» که پاسخ جمهوری اسلامی ایران به جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق بود، مطابق ماده ۵۱ منشور ملل متحد انجام شده است، گفت: بر اساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در صورت حمله مسلحانه علیه یک عضو سازمان ملل متحد، تا زمانی که شورای امنیت اقدامات لازم را برای حفظ صلح و امنیت بین‌المللی به عمل آورد، هیچ یک از مقررات این منشور به حق ذاتی دفاع مشروع انفرادی یا دسته جمعی اعضاء لطمه‌ای وارد نخواهد کرد.

وی تاکید کرد: حمله رژیم جعلی اسرائیل به کنسولگری ما در دمشق اقدامی بر خلاف قوانین بین‌الملل بود؛ بنابراین با توجه به ماده ۵۱ منشور ملل متحد حق قانونی ما بود که از خود دفاع و اقدام رژیم صهیونیستی را تلافی کنیم؛ با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند «اشتباه کردند و باید تنبیه شوند»، خوشبختانه خیلی زود وعده صادق محقق و اسرائیل تنبیه شد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: کاری که در «وعده صادق» انجام شد در نوع خود بی نظیر بود و تابویی که کشورهای جهان اسلام و تمام دنیا از اسرائیل برای خود درست کرده بودند توسط جمهوری اسلامی ایران شکسته شد؛ اقدام ایران در پاسخ دندان شکن به رژیم صهیونیستی اولین اقدامی است که از بعد از جنگ ۶ روزه در دهه ۶۰ میلادی صورت گرفته است. امروز تمام کشورهای ابرقدرت دنیا از آمریکا و اروپایی‌ها و رژیم صهیونیستی گرفته تا کشورهای همسایه و همچنین جهان اسلام توانایی جمهوری اسلامی ایران را در استفاده از پهپادها و موشک‌ها دیدند و شاهد دستیابی ایران به اهداف خود در اصابت موشک به دو فرودگاه نظامی رژیم صهیونیستی پس از عبور از گنبد آهنین بودند؛ نمایش این توانمندی بزرگترین پیام جمهوری اسلامی ایران به دنیا بود.

اعظمی افزود: ما این توانمندی را از قبل داشتیم و امروز آن را ثابت کردیم و این تابو را شکستیم که می‌توانیم به اسرائیل تا بن دندان مسلح که پشتیبانی نظیر آمریکا دارد پاسخ دندان شکن بدهیم و از خود دفاع کنیم.

وی همچنین در واکنش به تهدیدات سران رژیم صهبیونیستی درباره پاسخ به جمهوری اسلامی ایران در پی عملیات وعده صادق با تاکید بر اینکه این تهدیدات بیشتر مصرف داخلی دارد و به نوعی پوششی برای شکست مفتضحانه غیر قابل تصور آنها در مقابل ایران است، اظهار کرد: امیدوارم رژیم جعلی اشتباه را نکند و دست به اقدامی نزند چراکه همانطور که مقامات عالیرتبه نظام اعلام کردند، چنانچه این رژیم بخواهد دست به هر اقدامی بزند، پاسخی محکم‌تر و دندان شکنانه‌تر دریافت خواهد کرد.

به گزارش اخبار ایران من، بر اساس ماده ۵۱ منشور ملل متحد «در صورتی که یک عضو ملل متحد مورد تجاوز مسلحانه واقع شود، هیچ‌یک از مقررات این منشور به حق طبیعی دفاع مشروع انفرادی یا اجتماعی تا موقعی که شورای امنیت اقدام لازم برای حفظ صلح و امنیت بین‌المللی به عمل آورد، لطمه وارد نخواهد آورد و اقداماتی که اعضاء برای اجرای حق دفاع مشروع به عمل می‌آورند باید فوراً به شورای امنیت اطلاع دهند ولی این اقدامات به هیچ وجه در اختیارات و وظایفی که شورا بر طبق این منشور دارد و به موجب آنها در هر موقع روشی را که برای حفظ و یا اعاده صلح و امنیت بین‌المللی لازم می‌داند می‌توانی اتخاذ کند تأثیری نخواهد داشت.

انتهای پیام

تیم خبری بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای طبیعی و محیط زیستی جهانی. با استفاده از دانش در حوزه محیط زیست و تغییرات آب و هوا، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم. با تمرکز بر اثرات رویدادهای طبیعی بر جوامع، نقشه‌ای کامل از تغییرات زمین را برای شما می‌کشم.
دکمه بازگشت به بالا