علمی

آقای کار فرما! باید ایمنی داشته باشم تا خوب کار کنم

به گزارش شفاف، امروز روز هشتم اردیبهشت مصادف با 28 آوریل 2022، روز جهانی ایمنی و بهداشت شغلی است.

روزی برای شنیدن نظرات مقامات بهداشتی محلی در مورد سلامت جسمانی و نظرات کارکنان و کارکنان و سایر کارمندان بخش دولتی و خصوصی.

بامبو کارما!  من باید ایمن باشم تا به درستی کار کنم

سلامت و ایمنی محیط کار و ارائه خدمات متنوع به افراد و گروه‌های مردم همواره موضوعی مهم و مهم بوده و خواهد بود، زیرا زمانی که نقاط قوت و تلاش هر فردی در ابعاد مختلف مهم دیده و مهم دیده می‌شود. کامل بودن از نظر جسمی و روحی و ایمن کار کردن و طی کردن مراحل عمل و کار آرامش درونی است.

بیش از دو سال است که اپیدمی کرونا محیط کار را به طیف وسیعی از صنایع و صنایع تبدیل کرده است، به طوری که مشاغل مختلف تجاری را حذف کرده و هزاران کارگر و کارگر را اخراج کرده است.

برخی از تغییراتی که در دوران کرونا ایجاد شد، افزایش اتکا به مخابرات، تجارت آنلاین و خیلی چیزهای دیگر بود که علاوه بر مزایای آن، بر آسیب های روانی نیز افزوده است.

به نظر می رسد شیوع بیماری در طول بحران تشدید می شود و بسیاری از کارگران شغل خود را از دست می دهند.

جعفر جندقی رئیس مرکز بهداشت و محیط کار وزارت بهداشت در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری آنلاین اخبار ایران من. وی گفت: سازمان جهانی کار در روزی که مصادف با هشتم اردیبهشت ماه سال جاری در ایران است، مراسمی را با هدف پیشگیری از حوادث و بیماری های شغلی برگزار می کند.

وی افزود: روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای یک رویداد جهانی برای ایجاد مشاغل ایمن و سالم در سراسر جهان است.

وی افزود: این رویداد بخشی جدایی ناپذیر از رویکرد جهانی سازمان بین‌المللی کار برای ارتقای ایمنی و بهداشت شغلی در تمامی محیط‌های کاری است که به اطلاع‌رسانی و ارتقای ایمنی و سلامتی در محیط کار و محیط کار می‌پردازد. سازمان بین المللی کار از اجرای این سیاست و این سیاست در راستای اعلام همه دولت ها حمایت می کند.

ایجاد فرهنگ جهانی ایمنی و بهداشت شغلی

جندقی بیان کرد: سازمان بین المللی کار در سال های اخیر در ایجاد الزامات ایمنی و بهداشت حرفه ای در محیط کار، سعی در فرهنگ سازی ایمنی و بهداشت در محیط کار داشته است.

وی گفت: در سال 2021 بر ارتقای ایمنی و سلامت شغلی در کشور با هدف ارتقای سلامت و رفاه شغلی در مواجهه با چالش های کنونی و آینده تمرکز خواهیم کرد و شعار امسال بیا و به تو دست یابیم است. جناب عالی . فرهنگ ایمنی و بهداشت شغلی “بیایید با هم کار کنیم.”

رئیس مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت گفت: . تثلیث) و وظیفه بسیار مهمی را انجام می دهد. و نکته اصلی مشارکت کامل دست اندرکاران در نظارت، حفظ و ارتقای سلامت کارگران است.

تلاش های وزارت و سه موسسه بهداشت حرفه ای

جندقی گفت: بنابراین مهم است که تعامل هر چه بیشتر بین کارگران، کارفرمایان و دستگاه های دولتی از جمله وزارت بهداشت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان تامین اجتماعی و سایر ذینفعان برقرار و حفظ شود. قدرت در این زمینه.» و یک محیط بهداشتی و بهداشتی مناسب در محل کار ایجاد کنید.

وی گفت: در عوض فرهنگ ایمنی و سلامت یک مددکاری اجتماعی است که در آن حق برخورداری از محیط کار ایمن و سالم در همه سطوح رعایت می‌شود و محلی است که دولت‌ها، کارفرمایان و کارگران در آن به طور مجدانه و منظم در سمت‌های شغلی کار می‌کنند. مسئولیت پذیری و مشاغل که به عنوان فراهم کردن یک محیط کار ایمن و سالم تعریف می شود و اغلب اصول پیشگیری از مهمترین آنها است.

بهترین شغل چیست؟

رئیس مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت ادامه داد: کارگران از نظر کیفیت کار از دستمزد منصفانه، محیط کار ایمن و سالم، امنیت شغلی، آینده مطمئن و امنیت قانونی کافی برخوردار هستند.

جندقی گفت: «در عوض، از طریق گفت‌وگوی مؤثر، دولت‌ها و شرکا در تمام ابعاد تصمیم‌گیری‌های ایمنی و بهداشت شغلی مشارکت دارند».

وی افزود: این پیش نیاز تدوین و بازنگری سیاست های ایمنی و بهداشت حرفه ای و سیاست های نظارتی است تا با بکارگیری اصول ایمنی و بهداشت حرفه ای به مشکل پایداری و چالش های جدید ایمنی و بهداشت شغلی رسیدگی شود. “

رئیس مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت می گوید: بحث و گفتگو نه تنها به ارتقای استانداردهای ایمنی و بهداشت محیط کار کمک می کند، بلکه به توسعه سلامت و ایمنی موثر در محیط کار کمک می کند. ”

ایجاد امکانات بهداشتی در کارخانه ها و کارگاه ها

جندقی بیان کرد: در کشور ما در برنامه ارائه خدمات درمانی به کارگران با راه اندازی بیمارستان های کارکنان در جلسات و با همکاری سه دستگاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان تامین اجتماعی و وزارت بهداشت تلاش می شود تا ، مراقبت و ارتقای سلامت کارکنان بوده و در این زمینه به نتایج خوبی دست یافته ایم.

وی افزود: همچنین با توافق داوطلبانه کارفرمایان سالم، روند دستیابی به هدف نهایی سلامت کارکنان که ارتقای سلامت کارکنان است برای ما ایده آل است.

ایمنی و بهداشت حرفه ای قوی؛ که منجر به محیط کاری بهتر می شود

رئیس مرکز بهداشت و محیط کار وزارت بهداشت همچنین گفت: علاوه بر این موفقیت ما در پیشگیری و بهبود کووید-19 در محیط های کاری و آزمایشات متخصصان بهداشت و درمان در این زمینه به ما نشان داد که آگاه تر باشیم. امنیت و سلامت قوی مشارکت آگاهانه و آگاهانه سازمان ها، کارفرمایان و اتحادیه های کارگری و همه ذینفعان در ایمنی و سلامت کسب و کار و جهان، نقشی حیاتی در ایجاد محیط کار سالم، تضمین و حفظ سلامت کارکنان دارد.

مدارک بازرسان بهداشت حرفه ای در دوران کرونا

جندقی اظهار داشت: از زمان شیوع کرونا، با وجود اینکه بسیاری از بهورزان مشغول به کار هستند و شهادت برخی از آنها برای حفظ سلامت کارگران در این کشور حتی به صورت موقت نظارت بر سلامت هستند، پروتکل ها در محیط کار متوقف شده است.

وی افزود: با تلاش و پیگیری متخصصان حوزه سلامت و پیگیری مستمر متخصصان بهداشت در این صنعت، خوشبختانه به استثنای موارد جزئی، شاهد بحران شرکتی در بخش های صنعتی و اقتصادی نبوده ایم. با وجود مشکلات زیاد، آنها بدون وقفه به کار خود ادامه دادند.

ویژه برنامه بهداشت حرفه ای وزارت بهداشت

رئیس مرکز بهداشت و محیط کار وزارت بهداشت گفت: برای حفظ سلامت کارگران، برنامه های متعددی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال اجرا و اجراست. این موارد شامل نظارت بر سلامت شغلی، بهداشت حرفه ای و مراقبت های بیمارستانی، مدیریت ریسک پزشکی مطابق با وعده های جهانی Saikem، سلامت کشاورزان و قالیبافان، بهداشت معدن، سلامت کارگران ساختمانی و بهداشت حرفه ای در پمپ بنزین ها می شود.

جندقی بیان کرد: سلامت پرتوها، ارائه خدمات پزشکی به زندانیان، ارائه خدمات پزشکی در محیط کار به گروه های کوچک و خوداشتغال، حذف تدریجی جیوه در کارخانه ها بر اساس کنوانسیون میناماتا، ممنوعیت استفاده از آزبست مطابق با کنوانسیون روتردام، اجرای برنامه افشای کارکنان، کمیته های ایمنی حرفه ای و بهداشت حرفه ای، شناسایی وظایف پیچیده و خطرناک، مدیریت خطرات شغلی (پزشکی، فیزیکی و ارگونومیک) و معاینات بهداشت حرفه ای انجام می شود.

توجه کن! برای داشتن یک شغل خوب در کلاس و هر کاری، اصلی ترین چیز آن که پرسنل است، باید از نظر روحی سالم و روان باشد و محیطی امن و آرام در اختیار فرد قرار گیرد و کارکنان بهترین کار را ارائه دهند. کاری که شما می خواهید آن پول دریافت کنندگان خدمات خواهد بود.

منبع: خبرگزاری آنلاین اخبار ایران من

دکمه بازگشت به بالا