علمی

افزایش ریسک بیماری قلبی با برنج سفید

بیماری عروق ویروس کرونا زمانی اتفاق می‌افتد که پلاک در شریان‌هایی که خون را به قلب می‌رسانند، ایجاد می‌شود.

قلب خون و مواد مغذی را در سراسر بدن پمپاژ می کند و داشتن قلب سالم برای سلامتی ضروری است. بیماری قلبی می تواند منجر به مشکلات قلبی جدی از جمله حمله قلبی شود. محققان هنوز در حال بررسی علل بیماری قلبی و اقداماتی هستند که افراد می توانند برای پیشگیری از آن انجام دهند.

یک مطالعه اخیر نشان داد که رژیم های غذایی سرشار از غلات تصفیه شده، که شامل برنج سفید، آرد سفید و نان سفید می شود، با افزایش خطر ابتلا به بیماری زودرس عروق ویروس کرونا مرتبط است.

در مقابل، آنها دریافتند که خوردن انواع غذاها با کاهش خطر ابتلا به بیماری عروق ویروس کرونا اولیه مرتبط است.

محققان در این مطالعه مصرف غلات کامل و خطر مرتبط با بیماری زودرس عروق ویروس کرونا را بررسی کردند. آنها به طور خاص این خطر را در جمعیت ایران بررسی کردند.

این مطالعه شامل بیش از 2000 نفر از جمله 1369 نفر مبتلا به بیماری عروق ویروس کرونا زودرس بود. این افراد با یک گروه کنترل متشکل از 1168 نفر که بیماری عروق ویروس کرونا زودرس نداشتند مقایسه شدند. محققان از پرسشنامه های رژیم غذایی و نظرسنجی های غذایی برای ارزیابی میزان مصرف رژیم غذایی شرکت کنندگان و مصرف کلی غلات استفاده کردند.

این یک مطالعه جالب است که مصرف غلات تصفیه شده و غلات کامل را در بیماران در معرض خطر بالای بیماری قلبی مقایسه می کند.

نویسندگان مطالعه دریافتند که رژیم غذایی غنی از غلات تصفیه شده با افزایش خطر ابتلا به بیماری عروق ویروس کرونا اولیه مرتبط است. از سوی دیگر، غذاهای غلات کامل با خطر کمتر ابتلا به بیماری عروق ویروس کرونا اولیه همراه است.

داده های تحقیق یادآور این است که چگونه رژیم غذایی می تواند بر سلامت قلب تأثیر بگذارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دکمه بازگشت به بالا