علمی

تغییرات بزرگ در راه است/ موتور جستجوی گوگل متحول می‌شود

براساس گزارش وال استریت ژورنال، ظاهراً گوگل می‌خواهد لیست سنتی لینک وب‌سایت‌هایی که پس از جستجو به کاربران نمایش داده می‌شود را تغییر دهد. در این گزارش گفته شده که غول موتور جستجو می‌خواهد درست مانند شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و تیک‌تاک، در نتایج جستجو کاربران از ویژگی‌هایی مانند نمایش ویدیوهای کوتاه مربوط به جستجو استفاده کند.

بیشتر بخوانید:

اضافه شدن هوش مصنوعی به موتور جستجو گوگل

تغییرات بزرگ در راه است/ موتور جستجوی گوگل متحول می‌شود

در ادامه این گزارش اشاره شده که ممکن است گوگل در نتایج جستجوی آینده، بیشتر لینک‌های مربوط به بحث‌های یک انجمن آنلاین را به کاربران نشان دهد و همچنین هوش مصنوعی Bard را به موتور جستجوی خود اضافه کند. مایکروسافت قبلاً این کار را انجام داده است و در موتور جستجوی بینگ خود از چت‌بات Bing Chat استفاده کرده است.

علاوه بر این، ظاهراً غول موتور جستجو قصد دارد در کنفرانس Google I/O که چهارشنبه این هفته برگزار خواهد شد، از یک برنامه هوش مصنوعی مکالمه‌ای با نام رمز Magi نیز رونمایی کند. همانطور که وال استریت ژورنال توضیح می‌دهد، این شرکت قبل از I/O گروهی از کارمندان خود را مسئول آزمایش ویژگی‌های Magi کرده است.

در این مقاله گفته شده که «پرابهاکار راغوان»، معاون ارشد گوگل در ژوئیه ۲۰۲۲، اعلام کرده که ۴۰ درصد از کاربران جوان زمانی که می‌خواهند در اینترنت به دنبال یک رستوران باشند، از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. کاملاً مشخص است که گوگل می‌خواهد این دسته از کاربران در موتور جستجو آن به دنبال چنین محتوایی باشند.

تغییرات بزرگ در راه است/ موتور جستجوی گوگل متحول می‌شود

یکی از سخنگویان این شرکت به WSJ اعلام کرد که جستجو همیشه «یک بخش به‌سرعت در حال توسعه» بوده است و این ویژگی‌های جدید بخشی از اهداف بلندمدت گوگل برای ادغام ویژگی‌های هوش مصنوعی و بصری بیشتر، مانند ویدیوهای کوتاه، در نتایج جستجو هستند. اسنادی که توسط وال استریت ژورنال مشاهده شده، نشان می‌دهد که گوگل قصد دارد برخی از این تغییرات را در سال جاری اعمال کند، هرچند هنوز هیچ بازه زمانی مشخصی برای آن اعلام نشده است.

۵۸۳۲۱

دکمه بازگشت به بالا