علمی

حذف تدریجی کاردانی رشته فوریتهای پزشکی

معاون آموزشی پژوهشی و اعتباربخشی سازمان اورژانس گفت: برای ارتقای سطح علمی و مهارتی پرسنل اورژانس، ۴۵ هزار  نیروی جدید مورد نیاز است و به تدریج کاردانی رشته فوریتهای پزشکی حذف خواهد شد.

به گزارش اخبار ایران من، چهل و یکمین همایش سراسری روسای مراکز اورژانس کشور با حضور دکتر جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس کشور، معاونین سازمان و روسای مراکز اورژانس سراسر کشور در محل سالن همایش های نیما هاشم زاده در کرج برگزار شد. 

دکتر نوری، معاون آموزشی، پژوهشی و اعتباربخشی سازمان اورژانس در خصوص اجرای آموزش های رتبه بندی و وضعیت رشته های فوریتهای پزشکی سطح کشور گزارشی ارائه داد.

معاون آموزشی پژوهشی و اعتباربخشی سازمان اورژانس گفت: برای ارتقای سطح علمی و مهارتی پرسنل اورژانس، ۴۵ هزار  نیروی جدید مورد نیاز است و به تدریج کاردانی رشته فوریتهای پزشکی حذف خواهد شد. همچنین به ازای هر ۱۵ پایگاه، یک پایگاه آموزشی در نظر گرفته شده است.

نوری در ادامه به بررسی استانداردهای زمانی برای اعزام واحد امدادی در کشورهای مختلف اشاره کرد و از راه اندازی طرح دیسپچ اورژانس‌های روان پزشکی با کمک خیرین در آینده خبر داد.

دکتر سرور، معاون فنی و عملیات اورژانس کشور نیز در این مراسم ضمن اشاره به اسناد بالادستی قانون پنج ساله توسعه اورژانس و الزام به توسعه کلیه پایگاههای زمینی و هوایی، بر لزوم برنامه ریزی جهت آمایش سرزمینی اورژانس پیش بیمارستانی توسط روسای مراکز اورژانس تاکید کرد. 

وی افزود: برنامه سازمان رسیدن تعداد پایگاه‌های اورژانس از ۳۰۰۰ پایگاه به ۴۵۰۰ پایگاه است.

در این مراسم دکتر شریفان، رئیس اداره تعالی اورژانس در خصوص اربعین، بر آمادگی مراکز برای اجرای مانور اتوبوس آمبولانس های اورژانس سراسر کشور قبل از مراسم اربعین تاکید کرد.

همچنین قادری فر، رئیس اداره آمبولانس خصوصی سازمان نیز از اجرای طرح کارت طبی هوشمند آمبولانس های خصوصی خبر داد.

در ادامه برنامه، دکتر یکتاپرست، مدیر کل روابط عمومی سازمان اورژانس کشور ضمن تشکر از همکاران اورژانس البرز، به تشریح مهمترین وظایف روابط عمومی اورژانس پرداخت.

 وی گفت: انعکاس تلاش های پرسنل به بیرون از مجموعه، ایجاد حس اعتماد در مردم و افزایش انگیزه در پرسنل از جمله وظایف اصلی روابط عمومی اورژانس است.

به گزارش وبدا، دکتر یکتاپرست از جمله دستاوردهای روابط عمومی سازمان را شناسایی توانایی‌ها و استعدادهای موجود، برگزاری کارگاههای آموزشی عکاسی و هوش مصنوعی، تشکیل شورای راهبردی روابط عمومی سازمان، تولید محتوای جهت دار و متمرکز و تولید و پخش برنامه های مستمر مانند استودیو سلامت اربعین و استودیو سلامت نوروز عنوان کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا