علمی

ساعتی که تکنولوژی ناسا را در خود گنجانده‌است

محصولات جدید سیتیزن که قرار است در مارس 2023 به بازار عرضه شوند، در دو نسخه معمولی و اسپرت با ابعاد 41 و 44 میلی متر معرفی شدند. نسخه اسپرت دارای بند سیلیکونی یا فلزی است و نسخه معمولی دارای بند توری و سیلیکونی است.

به گفته سازنده، ساعت هوشمند Citizen CZ Smart PQ با یک باتری بیش از 24 ساعت کار خواهد کرد. برای ساخت این ساعت از بهترین شبکه های عصبی ناسا و IBM Watson استفاده شده است که فرصتی برای سنجش میزان سلامت، خستگی و خواب کاربر فراهم می کند.

ساعت هوشمند Citizen CZ Smart PQ

هر دو مدل دارای صفحه نمایش 1.28 اینچی گرد AMOLED با رزولوشن 416 در 416 پیکسل، پردازنده Qualcomm Snapdragon 4100+، 1 گیگابایت رم و 8 گیگابایت حافظه داخلی هستند.

علاوه بر نظارت بر ضربان قلب، Citizen CZ Smart PQ همچنین می تواند سطح اکسیژن خون را اندازه گیری کند و با دستگاه های iOS و Android سازگار است.

قیمت اسپرت این ساعت هوشمند از 375 دلار و مدل معمولی آن از 350 دلار شروع می شود.

استفاده از فناوری ناسا در مدل جدید ساعت هوشمند Citizen

ساعت هوشمند Citizen CZ Smart PQ

مزیت اصلی Citizen CZ Smart PQ روش تجزیه و تحلیل آن است که با استفاده از تحقیقات ناسا توسعه یافته و توسط پلت فرم Watson IBM پشتیبانی می شود. این سیستم که در برنامه انحصاری CZ Smart YouQ گنجانده شده است برای کمک به کاربران در درک و پیش بینی خستگی و بیداری طراحی شده است.

علاوه بر این، ساعت هوشمند شهروندی CZ Smart PQ با سیستم عامل WearOS دارای ویژگی Alert Monitor است که در نرم افزار CZ Smart YouQ ادغام شده است و بر اساس تست وظیفه هوشیاری روانی حرکتی ناسا (PVT+) است.

PVT+ که استاندارد طلایی برای تست خستگی در نظر گرفته می شود، اساساً یک تست زمان بندی شده است که خواب و توجه را برای ارزیابی عملکرد در نظر می گیرد. این تست در درجه اول توسط ناسا برای تعیین هوشیاری ذهنی فضانوردان به عنوان شاخصی از اختلالات خواب و ناهماهنگی ریتم شبانه روزی استفاده می شود.

از نظر علمی، آزمایش PVT+ تغییرات عصبی رفتاری در هوشیاری و تمرکز را ارزیابی می کند که هر دو تحت تأثیر تغییرات در چرخه خواب منظم و ساعت بدن قرار دارند. سیستم تست PVT+ ناسا به طور جداگانه در اپ استور برای دستگاه های اپل موجود است.

ساعت هوشمند Citizen CZ Smart PQ

فناوری ساعت هوشمند Citizen CZ Smart PQ معیارهای بیولوژیکی کاملی مانند ضربان قلب، خواب، سطح فعالیت، هوشیاری و زمان خواب عمیق را جمع آوری می کند.

بر اساس فعالیت بدنی، برنامه CZ Smart YouQ توصیه هایی برای کمک به مبارزه با خستگی ارائه می دهد. این ایده ها که Power Fixes نام دارند برای افزایش آگاهی و تغییر عادات سبک زندگی سالم توصیه می شوند.

227227

دکمه بازگشت به بالا