علمی

غربالگری، تشخیص و درمان تمامی انواع سرطان‌ها در یک مکان

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام در مراسم افتتاح مرکز جامع پیشگیری و درمان سرطان برکت، با بیان اینکه از هر ۶ بیمار یکی از آنها به دلیل سرطان فوت می‌کند گفت: بر اساس آمار وزارت بهداشت، سالانه ۴ هزار میلیارد تومان برای تشخیص، آزمایشات و درمان سرطان در کشورمان هزینه می‌شود.

به گزارش اخبار ایران من، صبح امروز (پنج‌شنبه ۲۵ اسفند) در مراسمی با حضور رییس‌جمهور ، وزیر بهداشت، سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام، مدیران عامل بیمه‌ها، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل گروه دارویی برکت ، مدیران عامل بنیاد برکت و بنیاد ۱۵ خرداد ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و جمعی از روسای دانشگاه‌های پزشکی و متخصصان سرطان، مرکز تشخیص و درمان سرطان برکت در منطقه ۲۲ تهران به بهره‌برداری رسید.

عارف نوروزی، سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام در این مراسم با بیان اینکه از هر ۶ بیمار یکی از آنها به دلیل سرطان فوت می‌کند گفت: ایده ساخت مرکز جامع پیشگیری و درمان سرطان برکت ۶ سال پیش شکل گرفت؛ ۳ سال پیش مراحل ساخت آن آغاز شد؛ بر اساس آمار وزارت بهداشت سالانه ۴ هزار میلیارد تومان هزینه تشخیص، آزمایشات و درمان سرطان در کشورمان می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز بزرگترین، مجهزترین و پیشرفته‌ترین مرکز درمان سرطان کشور به بهره‌برداری می‌رسد و تقدیم مردم ایران می‌شود افزود: از جمله ویژگی‌های بارز این مرکز ارائه کلیه خدمات مربوط به غربالگری، تشخیص و درمان تمامی انواع سرطان‌ها در یک مکان است و برای نخستین بار در کشور و در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) برخی از دستگاه‌های فوق مدرن در آن به کار گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه با افتتاح این مرکز بیماران سرطانی دیگر نیاز به خروج از کشور برای دریافت خدمات درمانی ندارند، تصریح کرد: دستگاه‌های پیشرفته شتاب دهنده خطی، دستگاه سایبرنایف، دستگاه توموتراپی و دستگاه سی تی سیموالتور در کنار بخش‌های تخصصی شامل تصویربرداری، شیمی درمانی، رادیوتراپی، اتاق عمل، آندوسکوپی، کولونوسکوپی، درمانگاه‌های تخصصی و فوق تخصصی ، ژنتیک، آزمایشگاه و داروخانه در خدمت مردم عزیزمان خواهد بود.

نوروزی گفت: برای ساخت مرکز جامع سرطان برکت با وسعت ۱۳۵۰۰ مترمربع تاکنون بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد تومان توسط ستاد اجرایی فرمان امام هزینه شده که بالاترین ضریب ایمنی و استاندارد را داراست.

وی با بیان اینکه بیمار سرطانی بستری شده در این مرکز ظرف مدت ۳ روز پرتودرمانی می‌شود گفت: این مرکز درمان سرطان ۳۴ تخت شیمی درمانی و ۱۴۰ تخت بستری دارد اما در کنار این مرکز یک بیمارستان بزرگ ۱۰۰۰ تختخوابی نیز در حال ساخت است.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام با تأکید بر سیاست ستاد مبنی بر محرومیت‌زدایی در کشور و ایجاد عدالت درمانی افزود: در این مرکز به محرومین و افراد کم‌برخورداری که از مسیر بنیاد ۱۵ خرداد معرفی می‌شوند، خدمات رایگان ارائه می‌کنیم.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام اظهارکرد: احداث و تکمیل ۱۷ بیمارستان در مناطق محروم کشور، ساخت ۵۰۰ مرکز بهداشت و درمان روستایی، راه‌اندازی پیشرفته‌ترین مرکز توالی‌یابی ژنوم و سنتز ژن در کشور، راه‌اندازی بزرگترین شهرک دارویی در منطقه، راه‌اندازی بزرگترین کارخانه تولید داروهای ضدسرطان، زیست فناوری و سلول درمانی، تولید ۶۰ میلیون دوز واکسن ضدکرونا، تولید داروها و تجهیزات ضدکرونا، تأمین تجهیزات کاشت حلزون شنوایی برای ۵۰۰۰ کودک ناشنوا، اقدام به درمان ۱۳ هزار زوج نابارور و تأمین داروی ۵۰ هزار بیمار سرطانی محروم و نیازمند ، بخشی از خدمات ستاد اجرایی فرمان امام در حوزه بهداشت و سلامت به مردم عزیز ایران بوده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا