علمی

قیمت ترمینال‌ اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در اوکراین دو برابر شد

اسپیس ایکس در زمان حمله نظامی روسیه به اوکراینی ها سرویس اینترنت Starlink را ارائه می کرد و اکنون گفته می شود هزینه ماهواره های خود را برای اوکراین افزایش داده است. طبق گزارشات موجود، قیمت از 385 دلار به حدود 700 دلار و میزان کار در ماه از 60 دلار به 75 دلار افزایش یافته است.

فایننشال تایمز در گزارش خود اشاره ای نکرد که آیا قیمت ها در دولت اوکراین نیز افزایش یافته است. علاوه بر این، قیمت ها در لهستان نیز افزایش یافته است، جایی که برخی از اوکراینی ها دستگاه های Starlink خود را برای اجتناب از هزینه های محلی می برند.

افزایش قیمت Starlink در زمان حساس برای اوکراینی ها

این افزایش قیمت در حالی صورت می گیرد که شبکه تلفن همراه اوکراین به دلیل حملات روسیه به شبکه برق این کشور قطع شده است. در برخی موارد، Starlink ممکن است تنها راه دسترسی مردم منطقه به اینترنت باشد. برخی از ساکنان مناطقی که اخیراً آزاد شده‌اند همچنان به فناوری تکیه می‌کنند، زیرا کارگران مشاغل خود را احیا می‌کنند.

اسپیس ایکس به سرعت خدمات خود را پس از آغاز تهاجم روسیه و اوکراین به شهروندان اوکراینی ارائه کرد. با این حال، در ماه سپتامبر، این شرکت اعلام کرد که دیگر نمی تواند برای Starlink در اوکراین پرداخت کند و از پنتاگون درخواست کمک مالی کرد.

پس از آن، ایلان ماسک گفت که حتی در صورت ضرر کردن، به ارائه سرویس رایگان Starlink به اوکراین ادامه خواهد داد. با این حال، پس از اظهارات یکی از مقامات اسپیس ایکس، گزارش دیگری گفته است که ظاهراً Starlink برای استفاده در اوکراین رایگان نیست. اخیرا بر خلاف وعده های ماسک، گزارش شده است که دسترسی استارلینک به 1300 پایانه در اوکراین به دلیل مسائل مالی قطع شده است.

5858

دکمه بازگشت به بالا