علمی

«مگر در ایران اینترنت است؟»/ «گرانی اینترنت بهانه دولت برای جبران هزینه‌هایش بود»

به گزارش خبرگزاری اخبار ایران من، صبح امروز نظرسنجی با عنوان «شما نظر بدهید/ از سرعت و کیفیت اینترنت در کشور راضی هستید؟» در سایت خبرگزاری اخبار ایران من منتشر شد؛ اکثر کاربران اخبار ایران من که در این نظرسنجی شرکت داشتند بر این باور بودند که پرسیدن این پرسش بی معنا است؛ چراکه وضعیت بد اینترنت برای همه روشن است!

یکی از کاربران در پاسخ به این پرسش نوشت:«خدمات دهی ضعیف، سرعت پایین نسبت به پولی که میدهیم و با این 34درصدی که به تازگی گران شده است، کیفت و بهره‌وری لازم را ندارد. من سال‌ها است از مخابرات منطقه اشتراک دارم ولی باز هم مشکلات زیادی دارم الان هم که دنبال فیبر نوری هستم می‌گویند امکانات نداریم.»

کاربری به نام محمود در رابطه با همین موضوع نوشت:«سرعتش خوب است، فیلترینگش بد است» و کاربر دیگری به نام حسنعلی گفت:«ما بهترین وضعیت اینترنت در دنیا را داریم چون نه چیزی باز می‌شود و نه ما می‌توانیم با بقیه دنیا در ارتباط باشیم همین و بس.»

یکی از کاربران به نام رضا نوشت:«دستتان درد نکند عالی. خدا این همه محبت و برکت را از ما نگیرد تا خوشی زیر دل ما نزند؛ با این سرعت یک روزه به فضا می‌رویم. مسئولین تبریک. انشالله همان گوشی و همان اینترنت بدون فیلترشکن که دست شما است به ما هم برسد. دعا گویتان هستیم.»

کاربر دیگری نوشت:«نه از نظر کیفیت و سرعت، نه از نظر منطقه تحت پوشش، نه از نظر قیمت و اقتصادی بودن، نه از نظر دسترسی به اینترنت جهانی، مردم باید خود به درک صحیح استفاده از اینترنت برسند.»

یکی دیگر از کاربران نظر خود را در رابطه با اینترنت اینگونه بیان کرد:«همزمان با گرانی نه تنها در ارتباطات اینترنتی بلکه در مکالمات هم دچار اختلال شدیم. به بهانه جبران هزینه‌ها و حفظ کیفیت شبکه اینترنت را گران کردند و الان من مشکل در سرعت و باز کردن سایت‌های داخلی را همزمان تجربه می‌کنم. در این مملکت هیچ وقت گرانی به افزایش کیفیت منجر نشد و فقط بهانه‌ای بود برای جبران سربار هزینه‌های دولت.»

در این بین یکی از کاربران سوال خود را نیز مطرح کرد و گفت:«اگر فیلترینگ خوب است پس چرا برخی از مسئولان از توییتر، اینستاگرام، یوتیوب، فیسبوک، تلگرام و غیره استفاده می‌کنند؟» و کاربر دیگری نوشت:«خیر راضی نیستم. بسیار کند و گران و پر از اختلال. البته نظر ما مردم هیچ تاثیری ندارد.»

همچنین کاربر دیگری نوشت:«بنده اینترنت خانگی از مخابرات گرفته‌ام سرعت ۴مگ که به سختی به ۲مگ می‌رسد و اصلا از آن راضی نیستم.»

یکی از کاربران نظر خود را اینطور بیان کرد:«من کار و زندگیم وابسته به اینترنت است. وضع اینترنت خیلی عالی است؛ امیدوارم خداوند تعالی وضعیت زندگی مسئولان کشور را هم به همین اندازه عالی بسازد» و کاربری به نام هادی حسینی نوشت:«اسم اینترنت 4g است ولی اندازه 3g هم نیست واقعا جای تأسف دارد که کشور به این قدرت و توانایی مردم از اینترنتش رنج می‌برند.»

در نهایت کاربری به نام علی نوشت:«واقعا فکر می‌کنید نظر ما تاثیری در بهبود کیفیت اینترنت دارد؟»

227323

بخش علوم پزشکی

هدفم این است که با ارائه محتواهای علمی و امیدوارکننده، به شما کمک کنم تا از جدیدترین تحقیقات در زمینه سلامتی مطلع شوید و اقدامات مناسبی را برای بهبود و حفظ سلامتی خود بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا