علمی

نارسایی قلبی، علائم، خطرات و روش های درمان

نارسایی قلبی به نارسایی احتقانی قلب نیز گفته می شود که این روزها بسیار شایع است و بسیاری از افراد در سراسر جهان می توانند به این بیماری مبتلا شده و خودشان سعی در درمان آن داشته باشند. این بیماری اساساً به ناتوانی قلب در پمپاژ خون و ناتوانی قلب افراد مبتلا به این بیماری در انجام وظایف اصلی خود اشاره دارد. اگر با ساختار قلب آشنا باشید، می دانید که قلب در بدن انسان وظیفه خون رسانی به اندام های مختلف را بر عهده دارد و در صورت از کار افتادن این اندام، نمی تواند به درستی برای خون عمل کند. یک فرد مبتلا به یک بیماری با مشکلات زیادی روبرو است.

عوامل مختلفی می توانند در ایجاد نارسایی قلبی نقش داشته باشند که اگر بخواهیم خلاصه کنیم می توان آنها را بیماری قلبی عروقی یا بیماری عروق ویروس کرونا قلب و فشار خون نامید که پیامدهای عمده ای در این زمینه دارد. برخی ممکن است نارسایی قلبی را با سکته مقایسه کنند، اگرچه هر دو بیماری متفاوت هستند، اما توجه داشته باشید که اکثر افراد مبتلا به بیماری قلبی سابقه بیماری قلبی دارند و این را نمی توان نادیده گرفت.

نارسایی قلبی، علائم، خطرات و گزینه های درمانی

نارسایی قلبی چیست؟

زمانی می گوییم که انسان دچار عارضه قلبی می شود که قلبش آنقدر قوی نباشد که بتواند خون را پمپاژ کند و از این نظر ضعیف باشد. این عوامل به توانایی قلب برای ادامه عملکرد و مقابله با تعدادی از مشکلات سلامتی مانند بیماری قلبی کمک می کند. همانطور که در قسمت قبل ذکر شد، نارسایی با بیماری قلبی متفاوت است، اما افراد مبتلا به بیماری قلبی اغلب در گذشته بیماری قلبی و بیماری های مشابه داشتند.

بیماری قلبی عروقی بیماری است که در آن عروقی که در جریان خون فعالیت می کنند مسدود شده و قادر به تامین خون نیستند و تداوم این شرایط منجر به مرگ سلول ها و عملکرد حیاتی آنها می شود. نارسایی قلبی ممکن است به دلیل سکته های مغزی و حملات قلبی باشد که امروزه بسیاری از مردم در سراسر جهان به دلایل مختلف آن را تجربه می کنند.

در حال حاضر اکثر پزشکان روی درمان بیماری های قلبی و سکته کار می کنند و در ارائه درمان و مشاوره با رژیم غذایی مناسب می توانند علائم نارسایی قلبی را معکوس کرده و در نتیجه شرایط خود را ایجاد کنند. این پزشکان که به عنوان متخصص قلب فعالیت می کنند، تخصص بالایی در درمان این بیماری دارند و بسته به دانش خود می توانند بهترین راه را برای درمان شما بیابند.

علائم نارسایی قلبی

نارسایی قلبی مانند هر بیماری دیگری با علائمی مشخص می شود که با مداخلات مناسب برای پیشگیری از آن قابل شناسایی است. نارسایی به دو صورت رخ می دهد که برخی از آنها حاد و مزمن و برخی ناگهانی و خطرناک هستند، اما اغلب علائم زیر را می توان به عنوان علائم نارسایی قلبی توصیف کرد.

  • ضعف و خستگی مفرط
  • ضربان قلب ناپایدار و سریع
  • دشواری در تنفس از طریق فعالیت های سنگین مانند ورزش
  • تورم پاها و مچ پا
  • درد قفسه سینه در ناحیه
  • فقدان دانش بشری
  • سقط جنین
  • تکرر ادرار
  • سرفه های مداوم و خطرناک
  • از دست دادن اشتها حالت تهوع است

خطرات نارسایی قلبی

همه افراد مبتلا به بیماری قلبی، از جمله بیماری هایشان، با خطرات و عوارضی روبرو هستند که در این بخش از مقاله ما می خواهیم این خطرات را بررسی کنیم.

در ابتدا نارسایی قلبی در همه کشورها از جمله ایران بسیار شایع است. یکی از دلایل شیوع این بیماری این است که ما اکنون درک بهتری از علائم داریم و بیش از هر زمان دیگری در مورد علائم بیماری می دانیم. علاوه بر این، به لطف ارائه خدمات با کیفیت برای انواع بیماری های قلبی، افراد از این اختلالات بهبود می یابند، اما در نهایت به مرور زمان آسیب هایی به عضلات و سیستم قلبی عروقی و در نتیجه بیماری های قلبی و عروقی وارد می شود.

اگرچه ممکن است اینطور به نظر نرسد، اما این بیماری میزان مرگ و میر بسیار بالایی دارد. یکی از شایع ترین عوارض نارسایی قلبی و مرگ ناشی از سرطان است. متأسفانه، نارسایی بیماری نسبت به سرطان معمولی خطر مرگ بیشتری دارد.

شایع ترین عوامل خطر برای افراد مبتلا به بیماری قلبی موارد زیر است که بسیار مهم هستند.

آسیب کبدی

آلوده شدن می تواند منجر به آب اضافی در کبد شود و می تواند هوس ایجاد کند. این زخم ها به نوزاد آسیب می زند و اثر آن را کم می کند.

نارسایی کلیه

نارسایی قلبی می تواند میزان جریان خون به کلیه ها را کاهش دهد و در نتیجه منجر به نارسایی کلیه شود. عدم درمان بیماری ممکن است بیماران را مجبور به انجام دیالیز کند.

بیماری دریچه ای قلب

دریچه های قلبی عروقی وظیفه هدایت جریان خون را بر عهده دارند و با رشد یا افزایش فشار داخلی آنها، عملکرد صحیح خود را از دست می دهند.

وجود آرتمی قلبی

آرتمی قلبی یکی از مهم ترین و خطرناک ترین علل نارسایی قلبی است.

نارسایی قلبی، علائم، خطرات و گزینه های درمانی

راه های درمان نارسایی قلبی

بسیاری از بیماری ها می توانند باعث نارسایی قلبی شوند که در سمت چپ قلب، سمت راست یا تمام قسمت های قلب رخ می دهد. در حال حاضر چندین داروی ضد رتروویروسی وجود دارد که می تواند به کاهش علائم کمک کند. مهم‌ترین درمان‌هایی که به‌ویژه توسط متخصصان قلب ارائه می‌شوند، این‌ها هستند که پیامدهای زیادی برای این امر دارند.

  • داروهایی برای درمان آرتمی قلبی عروقی
  • کم آبی مانند فوروزمیدها
  • مهارکننده های آنژیوتانسین مانند لوزارتان
  • شل کننده های عضلانی قوی
  • گشاد کننده های قلب
  • اسپرینولاکتون

زمان مراجعه به متخصص قلب و عروق است

برخی ممکن است در صورت لزوم بپرسند متخصص قلب در پاسخ به این سوال باید توجه داشت که اگر با علائمی مانند درد قفسه سینه، ضربان قلب نامنظم و تند، ضعف شدید و غش مواجه شدیم، تشخیص و ارزیابی علائم نارسایی قلبی برای این متخصصان مهم است.

می توانید لیستی از متخصصان کارت را در قرارداد بیمه خود بیابید و برای کاهش هزینه سفر خود با بیمه وقت بگذارید.

برخی از افراد ممکن است به دلیل شرایط خود بر این باور باشند که مشکل قلبی دارند، در حالی که این علائم می تواند علائم بیماری ریوی نیز باشد، بنابراین بدون مشورت با پزشک تصمیم نگیرید.

نارسایی قلبی که به دلیل ناتوانی قلب در پمپاژ خون ایجاد می شود، یکی از جدی ترین بیماری های قلبی عروقی است که با تغذیه مناسب و سبک زندگی سالم قابل پیشگیری است. امروزه بسیاری از افراد دارای یک بیماری پزشکی هستند که نیاز به درمان دارند به متخصص قلب برو

نارسایی قلبی، علائم، خطرات و گزینه های درمانی

اگر تا به حال علائم نارسایی قلبی مانند تنگی نفس، خستگی، تورم پاها و شکم و بسیاری موارد دیگر را تجربه کرده اید، واقعاً باید. متخصص قلب دیدن؟ متخصص با توجه به علائم و نشانه های بیماری علت را مشخص می کند و آزمایش های مناسب را انجام می دهد.

می توانید بهترین متخصص قلب و عروق را از طریق وب سایت پزشک پیدا کنید. برای پزشک شما علاوه بر طرح آمادگی، امکان مشاوره آنلاین و تلفنی نیز وجود دارد.

دکمه بازگشت به بالا