علمی

نخستین کهکشانها مشت شان را برای جیمز وب باز می کنند

این هفته، تیم عملیات جیمز وب چراغ سبز را برای پرتاب موشک های NIRCam، NIRISS و NIRSpec نشان داد و هفت مدل از 17 مدل را برای کل پروژه تلسکوپ فضایی جیمز وب ایجاد کرد.

NIRCam یک ابزار تلسکوپ فضایی جیمز وب با دو عملکرد اصلی است. این دستگاه به عنوان یک دستگاه ضبط از فاصله 0.6 تا 5 میکرون و همچنین یک سنسور رو به بالا برای 18 لیوان به عنوان یک آینه تک عمل می کند. به عبارت دیگر، این دستگاه یک دوربین است و همچنین برای ارائه اطلاعات مطابق با 18 لایه شیشه بزرگ و در عین حال دوربین مادون قرمز با 10 آرایه جیوه-کادمیم-تلوراید (HgCdTe) و هر کدام استفاده می شود. این تیم دارای رزولوشن 2048 و 2048 پیکسل است.

FGS-NIRISS ابزاری است که در تلسکوپ فضایی جیمز وب (JWST) وجود دارد که دارای حسگر دقیق و همچنین ابزاری علمی با تصویر مادون قرمز نزدیک و طیف‌نگار است. این دستگاه توسط آژانس فضایی کانادا (CSA) توسعه یافته و ساخته شده است. . و هانیول به عنوان بخشی از یک پروژه جهانی برای ساخت یک تلسکوپ فضایی دوربرد بزرگتر با ناسا و آژانس فضایی اروپا.

فضاپیمای NIRSpec یکی از چهار ابزار علمی است که توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب پرتاب شد. NIRSpec یک طیف‌سنج چند رشته‌ای است که می‌تواند به طور همزمان مقدار مادون قرمز تا ۱۰۰ جرم مانند ستاره‌ها یا کهکشان‌های کم، متوسط ​​و بالا را اندازه‌گیری کند. بررسی همچنین در طول موج های 0.6 میکرومتر تا 5.0 میکرومتر انجام می شود. همچنین دارای نشانه های بصری عالی از مکان های مختلف و همچنین بخشی جدایی ناپذیر (IFU) از تصاویر سه بعدی است. این فضاپیما توسط آژانس فضایی اروپا و توسط شرکتی به نام آستریوم ساخته شده است.

تلسکوپ فضایی جیمز وب بر روی اولین کهکشان ها تمرکز خواهد کرد

اعلامیه اخیر ناسا آماده سازی حالت MRS MIRI و چشم انداز به اشتراک گذاری اطلاعات فنی بیشتر را برجسته کرد.

اصطلاح “MIRI” مخفف “Medium Infrared Instrument” است که در “MIRI’s MRS” و “Medium Resolution Spectroscopy Mode” ادغام شده است.

آلوارا لابیانو و دیوید لا، هر دو ستاره شناس، می گویند که مدل MRS یکی از پیچیده ترین ویژگی های تلسکوپ جیمز وب است که با صفحه نمایش بزرگی ساخته شده است که طیف وسیعی از مشاهدات نجومی و نجومی را نمایش می دهد. همزمان.

او همچنین گفت که نمایشگر سه “مکعب داده” را ارائه می دهد که در آنها هر پیکسل در تصویر شکل منحصر به فردی دارد. این طیف نگارها ابزارهای قدرتمندی برای مطالعه نجوم هستند زیرا مزایای تفکر سنتی را با طیف سنجی ترکیب می کنند.

ابزار “MRS” به گونه ای طراحی شده است که با طول پارتیشن های توزیع شده و حداقل تفاوت های قابل مشاهده سازگار باشد. لاو و لابیانو پست می‌گوید: «این دستگاه آنقدر قدرتمند است که می‌تواند تعداد زیادی اتم و سلول را در نواحی مختلف شناسایی کند و در بالاترین پتانسیل خود قادر به مطالعه آزاد شدن هیدروژن از اولین کهکشان‌ها خواهد بود».

نوع و فرمت تصویر “MIRI’s MRS” را مشخص کنید

لا و ​​لابیانو خاطرنشان می‌کنند: «هنگامی که جزر و مد تغییر می‌کند، دستگاه به هیدروکربن‌های مولکولی در کهکشان گرد و غبار اطراف نگاه می‌کند و منابع نوری مانند اکسیژن، آرگون و اکسیژن را شناسایی می‌کند که به ما در مورد آن می‌گویند.» کیهان نجومی، تشخیص می دهد.

او افزود: «نزدیکتر به زمین، MRS نقشه واضحی از یخ و مولکول‌های ساده در سیارات اصلی منظومه شمسی و روی قرص‌هایی که سیاره را تشکیل می‌دهند که به دور ستارگان دیگر می‌چرخند، ایجاد خواهد کرد».

هنگامی که کیفیت تصویر و ادغام فضایی خطوط داده چندگانه به درستی ایجاد شود، جعبه ابزار MIRI برای آزمایش پاسخ دستگاه کار خواهد کرد، که به گفته La و Labiano، شامل تعدادی مراحل مانند به حداقل رساندن اعوجاج و تنظیم است. تمام 12 قسمت توسط “جیمز وب” مشاهده شد.

این دو دانشمند گفتند: “ما آرایه منحصر به فرد MRS و بخش کوچکی از شکل گرفته شده از پیشرفت های تکنولوژیکی اخیر کهکشان Sigert NGC 6552 را نشان می دهیم.” پس از آماده شدن MRS، نقش کلیدی در برنامه های علمی که بخشی از پروژه اصلی تلسکوپ فضایی جیمز وب هستند، در چند هفته دیگر ایفا خواهد کرد.

46

دکمه بازگشت به بالا