علمی

نقش ماماها در اجرای قانونی جوانی جمعیت

مشاور وزیر بهداشت در امور ماما گفت: ماماها نقش بی بدیلی در اجرای قوانین مربوط به سلامت جوانان و خانواده دارند.

به گزارش اخبار ایران من، دکتر. شهلا خسروی با بیان این مطلب در همایش ملی «تبیین نقش ماماها در دستیابی به اهداف قانونی جوانان جامعه» گفت: با توجه به این مسئولیت بزرگ، تبیین این قانون و برخی از موضوعات آن حائز اهمیت است تا مردم بتوانند آسیبی نبیند گروه ماماها در کشور

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، وی افزود: جمعیت بزرگترین مشکل کشور و یکی از مشکلات مقام معظم رهبری است. با توجه به پایین بودن نرخ زاد و ولد و ادامه روند کنونی، تمامی تلاش های ماماها برای افزایش جمعیت بی نتیجه خواهد ماند. بنابراین باید برای حل مشکل جمعیت کشور دست به دست هم دهیم.

وی با بیان اینکه بخشی از مشکلات ماماهای منطقه مربوط به وزارت بهداشت و سایر مشکلات دانشگاه های علوم پزشکی کشور است، ادامه داد: بر جوانان مردم که در اجرای قانون همه دستگاه ها باید ارزیابی کنند. شخصی که مسئول است. زیرا اگر وزارت بهداشت به تنهایی تلاش کند، دستورالعمل، بخشنامه و پروتکل بنویسد، اما سایر سازمان ها نقش مهمی نداشته باشند، تلاش ها بی فایده می ماند.

مشاور وزیر بهداشت در امور مامایی گفت: در برخی از دانشگاه ها و مناطق دیگر با کمبود بیمارستان های سطح 2 مواجه هستیم و زنان باردار خطرناک ترین و سومین درمان را دریافت می کنند که این امر منجر به افزایش جراحی می شود. وی ادامه داد: برای ایجاد تسهیلات سطح 2 در این مناطق به اعتبار نیاز داریم و معتقدیم با انطباق مجلس و همکاری دولت ها این مشکل حل می شود.

خسروی گفت: مامایی حرفه خاصی است که تیم دانشگاه علوم پزشکی برای آموزش آن تلاش زیادی می کند. اگر مهارت ماماها در هر جایی از بین برود، نظام سلامت از بین می رود.

وی در پایان تاکید کرد: گروه ماماها برای وضع قوانین تلاش کرده است. اگر قانون جمعیت به درستی رعایت شود کشور را از مشکل جمعیت نجات می دهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا