کارمند روسی شرکت تسلا را نجات داد

در اوایل این هفته ، FBI یک جوان 27 ساله روسی را دستگیر کرد که گفته می شود سعی کرده از او استفاده کند دیپو نرم افزار حمله به یک شرکت فناوری در ایالات متحده. طبق آنچه FBI در اختیار کاربران قرار داد ، این شرکت تسلا بود. براساس گزارشی از وزارت دادگستری ایالات متحده ، ایگور ایگوروویچ کریچکو 27 ساله در ماه جولای وارد ایالات متحده شد و به یک مقام روسی در تسلا پیوست.

این کارگر که ویزای آمریکا را نداشت ، در کارخانه Tesla Gigafactory در نوادا کار می کرد. پس از ملاقات این دو ، کریچکو خواستار توافق شد. وی در ازای ویروس تسلا برای رایانه های موجود ، به کارمند خود 1 میلیون دلار پرداخت کرد.

هدف اصلی کریچکو حذف کلیه اطلاعات تسلا بود و اگر پولی را که از شرکت خواسته بود دریافت نمی کرد ، تمام اطلاعات را در اختیار کاربران اینترنت قرار می داد. این شرکت با FBI مرتبط بود. به دنبال این ، FBI موفق شد کریچکو را هنگام تلاش برای ترک ایالات متحده دستگیر کند.

رشد سرقت شرکت ها در ایالات متحده

مقامات FBI می گویند کریچکو قبلاً شرکت های مختلفی را تهدید کرده بود اما نامی از آنها نبرد. بر اساس گزارش FBI ، شرکتی که این تیراندازی را شلیک کرده بود ، 4.5 میلیون دلار برای شناسایی کریچکو ، سارق روسی پرداخت کرده است. اگر اپراتور روسی تسلا اطلاعات لازم را در اختیار شرکت قرار ندهد ، این امر می تواند برای موتور الکتریکی قدرت جهانی نیز اتفاق بیفتد.

حملات سایبری اضافی در ایالات متحده اتفاق می افتد ، شرکت هایی مانند کارناوال و گارمین در اوایل ماه جاری با اتهاماتی مشابه روبرو شدند. تراولکس همچنین 2.3 میلیون دلار به هکرها کمک کرد تا از خسارت جلوگیری کند. طبق اعلام FBI ، مناطقی مانند آتلانتا ، بالتیمور و نیواورلئان این روزها حمله اصلی بوده اند.

2323

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا