کم‌طرفداراترین پراید / عضو نامطلوب یک خانواده پرجمعیت/ عکس

به گزارش اخبار ایران من، محبوبیت پراید در بازار ایران، موضوعی است که شکی در آن وجود ندارد. این خودرو با وجود توقف تولید، همچنان در بازار محبوب است و مشتریان علاقه بسیاری به خرید آن نشان می‌دهند. با این حال خانواده محبوب پراید عضوی دارد که چندان مورد توجه مشتریان قرار ندارد و در بازار نیز محبوب نیست. این خودرو پراید 141 است.

خودرو

به نقل از دیجیاتو، تولید پراید 141 با نام پراید دولوکس، از سال 1382 آغاز شد. در آن زمان پراید دولوکس نسخه گران‌تری نسبت به پراید صبا (سدان) و پراید نسیم (هاچ‌بک) به حساب می‌آمد. هدف از تولید پراید دولوکس، تولید خودرویی برای علاقمندان به زانتیا بود که بودجه لازم برای خرید این خودرو را نداشتند! سبک باز شدن درب پنجم این خودرو باعث می‌شد تا پراید 141 در کلاس خودروهای لیفت‌بک قرار گیرد.

علاوه بر درب صندوق متفاوت، کاسه چراغ‌های پراید دولوکس متفاوت از پراید صبا بود و داشبورد این خودرو نیز مدرن‌تر از همتایان خود به نظر می‌رسید. سایپا بعدها این داشبورد را در تمامی نسخه‌های پراید مورد استفاده قرار داد، چرا که داشبورد پراید دولوکس امکان نصب دو کیسه هوا را داشت و می‌توانست الزامات سازمان استاندارد را رعایت کند.

با وجود تمامی تغییراتی که سایپا روی پراید انجام داد، پراید 141 نتوانست موفقیت چندانی را در بازار ایران کسب کند. نسخه‌های اولیه این خودرو گران‌تر از پراید صبا بودند و تیراژ پایین‌تری نسبت به مدل سدان صبا داشتند. مشتریان نیز ترجیح می‌دادند به جای صبر کردن برای خرید مدل 141، مدل ارزان‌تر صبا را بخرند و آن را زودتر تحویل بگیرند. طی دهه 1390 و پس از تغییر خط محصول پراید، مدل 141 ارزان‌تر از مدل‌های 131 و 132 قیمت‌گذاری شد اما همچنان متقاضی نداشت.

بزرگترین مشکل پراید 141 از نظر مشتریان ایرانی، درب صندوق عقب متفاوت این خودرو بود. این درب نمای زیبایی داشت و باعث متفاوت شدن ظاهر پراید شده بود. با این حال مونتاژ نه چندان دقیق و بازوهای ضعیف، باعث می‌شدند تا این درب طی زمانی کوتاه سر و صداهای ناهنجار ایجاد کند. همین مساله باعث می‌شد تا مشتریان سایپا 132 و سایپا 131 را برای خرید انتخاب کنند.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در اخبار ایران من مراجعه کنید.

۵۸۵۸

دکمه بازگشت به بالا