علمی

کمک ۱۵ هزار میلیارد تومانی خیرین به حوزه سلامت

اخبار ایران من/خراسان رضوی دبیرکل مجمع خیرین سلامت با اشاره به مشارکت خوب خیرین در حوزه سلامت از کمک ۱۵ هزار میلیارتومانی خیرین در این حوزه خبر داد.

حسینعلی شهریاری در دومین همایش ملی تجلیل از خیرین سلامت که امروز ۲۷ مهرماه، در مجتمع شهدای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، گفت: مجمع خیرین سلامت کشور از سال ۱۳۸۸ فعالیت  خود را آغاز کرد و تاکنون خیرین حوزه سلامت بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان  کمک کرده‌اند.

وی افزود: مجمع خیرین سلامت کشور نه فقط  کارهای فیزیکی  بلکه بسیار ی از کارهای آموزشی، پژوهشی و فرهنگی مخصوصا در خراسان رضوی و مشهد انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در مجمع خیرین سلامت کشور زنان مشارکت خوبی دارند، خاطرنشان کرد: ما ۵۶ مجمع خیرین سلامت در تمام استان‌ها داریم و در بیش از ۵۰ مجمع خیرین سلامت، شورای مشارکت زنان را داریم که بسیار فعال هستند.

 دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور عنوان کرد: قرار ما بر این است مجامع ما هیچ کاری بدون هماهنگی دانشگاه‌ها انجام ندهند و خواسته ایم که اول نیازهای دانشگاه‌ها را در نظر بگیرند و بر اساس نیاز دانشگاه‌ها وارد عمل  شوند.

وی ادامه داد: قبلا خیرین با مشارکت دولت اقداماتی را انجام می‌دادند، اما به دلیل مشکلات دولت‌ها، بسیاری از پروژه‌ها آغاز می‌شد اما به سرانجام نمی‌رسید و این باعث سرخوردگی خیران شد بنابراین از خیران خواستیم که با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و بر اساس منابع مالی خودشان پروژه‌ها را تعریف کنند که بتوانند صفر تا صد پروژه‌ها را انجام دهند.

شهریاری با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این همایش در مشهد استفاده از فضای معنوی مشهد بود، افزود: همکاران ما در مجمع خیرین سلامت  کشور  و  در استان‌ها خدمتگزاران خیرین هستند و  کار اصلی را خیرین انجام می‌دهند و ما فقط تسهیلگر هستیم

وی خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در زمینه تسهیلات انتظاری که داریم این است که همان کارهایی که برای خیرین مدرسه‌ساز انجام شده برای خیرین حوزه سلامت نیز با دستور جنابعالی انجام شود  که خیرین با انگیزه بیشتری در این حوزه وارد شوند.

دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور تأکید کرد: در این همایش خیران ایرانی داریم که از کشورهای دیگر حضور پیدا کرده‌اند از جمله ۵ خیر ایرانی که از کشور آمریکا آمده‌اند.همچنین از کشور عراق میهمانانی داریم که امیدواریم از این فضا حداکثر استفاده را ببریم و با حضور ریاست مجلس و شنیدن گوشه‌ای از دغدغه این خیران بتوانیم گام‌های مهمی برداریم.

انتهای پیام

بخش علوم پزشکی

هدفم این است که با ارائه محتواهای علمی و امیدوارکننده، به شما کمک کنم تا از جدیدترین تحقیقات در زمینه سلامتی مطلع شوید و اقدامات مناسبی را برای بهبود و حفظ سلامتی خود بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا