علمی

یک روان‌گردان طبیعی برای مبتلایان به افسردگی

محققان می گویند که اثرات آنها بر اساس مغز 60 نفر به این معنی است که این دارو ممکن است بتواند افسردگی را به روشی منحصر به فرد درمان کند.

داروهای روانگردان برای درمان اختلالات مختلف زوال عقل در حال مطالعه هستند.

به بیماران افسرده هشدار داده می شود که سیلوسیبین را به تنهایی مصرف نکنند.

در آزمایشات علمی، این شکل مصنوعی دارو در شرایط پزشکی مورد استفاده قرار گرفت. علاوه بر این، بیماران در طول دوره مطالعه از مشاوره روانپزشکان بهره مند شدند.

پروفسور دیوید نات، خبرنگار پژوهشی و مدیر مرکز تحقیقات روانپزشکی در دانشگاه کالج لندن، گفت: آخرین یافته ها در مورد سیلوسیبین “مهیج” و “ضروری” هستند.

او گفت که افسردگی می‌تواند باعث شود مغز در خلق و خوی خاصی «گیر کند» تا نتواند از یک سیستم بد جلوگیری کند.

اما به گفته او، با استفاده از سیلوسیبین، مغز بیماران تا سه هفته بعد این فرصت را داشت که “انعطاف پذیر و سیال” باشد.

این در تصاویر مغز مانند افزایش ارتباطات بین نواحی مختلف مغز منعکس شد. این بیماران ممکن است طی چند ماه بهبود یابند.

تغییرات مشابهی در مغز افرادی که با داروهای ضد افسردگی رایج درمان شده بودند مشاهده نشد.

پروفسور نات گفت: «این چیزی را که ما قبلاً می دانستیم تأیید می کند و تأیید می کند که سیلوزیبین می تواند یک پادزهر واقعی برای افسردگی باشد.

عملکرد نورون های مغز

عملکردهای مغز

روانگردان ها گروهی از مواد توهم زا هستند که تمام انرژی را تحت تاثیر قرار می دهند. آنها ظاهر، حس زمان و تخیل را تغییر می دهند.

اگرچه داروهای ضدافسردگی همیشه باید روزانه مصرف شوند، اما ممکن است یک دوز واحد سیلوسیبین برای رسیدن به همان اثر کافی باشد. در واقع، تأیید این امر مستلزم تحقیقات گسترده بر روی بسیاری از بیماران در یک دوره زمانی طولانی است.

نتایج این مطالعه که در مجله Nature Medicine منتشر شده است، از دو مطالعه مختلف اقتباس شده است. در مطالعه اول، همه شرکت کنندگان سیلوسیبین مصرف کردند. در مطالعه دوم، برخی دریافت کردند در حالی که به دیگران نوع دیگری از داروهای ضد افسردگی داده شد.

همه شرکت کنندگان در مطالعه از مشاوره تخصصی بهره مند شدند. آزمایشات مغزی سه بار انجام شد – قبل، یک روز بعد و سه هفته بعد.

پروفسور رابین کارهارت هریس، نویسنده ارشد این مطالعه گفت: “ما هنوز نمی دانیم که تغییرات در فعالیت مغز چه مدت پس از اثرات سیلوسیبین طول می کشد، و برای درک آن باید تحقیقات بیشتری انجام دهیم.”

ما می دانیم که این بیماری گاهی اوقات عود می کند و این می تواند به این دلیل باشد که مغز در حال بازگشت به سیستم های خشکی است که در افسردگی می بینیم.

46

دکمه بازگشت به بالا