تأثیر انیمیشن در جذب مخاطب در کمپینهای تبلیغاتی
تماشای انیمیشن به طور کلی سرگرم کننده است و جذابیت بالاتری نسبت به تبلیغات سنتی ایجاد می کند.انیمیشن غالباً شامل جنبه های طنز یا کمدی است که بیننده را برای مدت طولانی تری سرگرم می کند. انیمیشن به شما امکان می دهد خلاقیت بسیار بیشتری داشته باشید زیرا تقریباً می توانید هر چیزی را در انیمیشن ارائه دهید ، لازم نیست همانطور که در مورد فیلم های رئال تبلیغاتی انجام می دهید ، در انیمیشن نیز به آنچه واقع بینانه به نظر می رسد پایبند باشید. ادغام داستان های رئال با داستان های انیمیشنی نیز روش خوبی برای جلب توجه بیننده برای مدت طولانی است.
ایجاد ارتباط سازنده با مخاطب
انیمیشن می تواند ماهیت برند شما را به تصویر بکشد و دقیقاً همان چیزی را بیان کند که می خواهید مخاطبان شما در مورد محصول یا خدمات شما درک کنند.انیمیشن تبلیغاتی به طور کلی شامل فیلم های کوتاه است که به وضوح و به سرعت ارتباط برقرار می کنند و اطلاعات را به روشی خلاقانه انتقال می دهند.
از شخصیت سازی تا ترغیب مخاطب به دنبال کردن برند شما
یک تبلیغ متحرک می تواند کل اهداف مبارزات تبلیغاتی شما را به صورت مختصر خلاصه کند، انیمیشن به شما امکان می دهد شخصیت هایی را خلق کنید که نیازی به واقع گرایی ندارند و به شما این امکان را می دهد تا هنگام بازگو کردن داستان خود تخیل بیننده را تحریک کنید. یک نقش انیمیشن در تبلیغات این است که به بهبود ارتباط شما با مشتریان احتمالی کمک می کند. همه افراد برای آشنایی با محصول شما صفحات سایت یا متون تبلیغاتی را نمی خوانند، اما انیمیشن می تواند قدرت تخیل کاربران را ترغیب کند تا برای مدتی طولانی تر برندتان را دنبال کنند.
افزایش قدرت پیش فروش
شما می توانید قبل از اینکه یک محصول فیزیکی را در دسترس خریداران قرار دهید، محصولات خود را با استفاده از انیمیشن پیش فروش کنید. انیمیشن به شما امکان می دهد یک محصول را بدون آن که حضور فیزیکی داشته باشد به نمایش بگذارید، افزون بر این ها، انیمیشن جلوه های ویژه ، نور و رنگ را برای جذابیت بیساخت انیمیشن تبلیغاتی کوتاه و ارزان قیمت بالایی ندارد. تولید و طراحی انیمیشن تیزر تبلیغاتی تاثیر زیادی روی بیزینس شما خواهد داشت. اما تعرفه و هزینه آن چقدر است؟
ساخت تیزر تبلیغاتی تنها روش ایجاد محتوایی به منظور معرفی کسب و کار خود به دیگران نیست. ساخت موشن گرافیک دنیای وسیعی داشته و فرصتهای بیشتری در اختیارتان قرار میدهد. البته به طور دقیق، انیمیشن تبلیغاتی با موشن گرافیک تفاوتهای زیادی دارد که در مطلبی جداگانه به بررسی دقیق تفاوتهای میان این دو خواهیم پرداخت.
به طور ساده، یک انیمیشن تبلیغاتی، ویدیو یا تصویری تکرارشونده به صورت حلقهای بوده و در آنلاین مارکتینگ مورد استفاده قرار میگیرد. این روش تبلیغات از سالها پیش مرسوم شده است، اما با توجه به پی بردن کسب و کارها به قدرت بالای نفوذ آن در ذهن کاربران، مدیران بیزینسهای بیشتری به آن رو میآورند.
استفاده از انیمیشن در تبلیغات معمولا در قالب یک حلقه تکرارشونده به صورت بینهایت است، به طوری که بعد از رسیدن به آخرین فریم، پخش به صورت یکپارچه از اولین فریم ادامه پیدا کند. کاربر نباید در ابتدا متوجه این تکرار شود. در این نوع ویدیوهای تبلیغاتی میتوان هر نوع محتوایی، از اعلام در راه بودن یا معرفی یک محصول جدید گرفته تا نحوه استفاده از محصولات کنونی، را گنجاند.
ابتدای سال 2018 شرکت فیس بوک اعلام کرد امکان ارائه انیمیشنهایی در قالب فایل GIF به جای بنرهای تصویری و ثابت توسط شرکتهای همکار، به منظور تبلیغات بنری در شبکه اجتماعی فیس بوک، فراهم شده است.
تحقیقات نشان داده کاربران، در مقایسه با یک محتوای بصری ثابت و استاتیک، بیشتر به تحرک و پویایی توجه میکنند. مزیت ساخت انیمیشن تبلیغاتی به جای ویدیوهای عادی این است که نیازی به کلیک کردن روی دکمه پخش وجود نداشته و ابتدا و انتهایی وجود ندارد؛ مادامی که کاربر در صفحه قرار دارد، مجموعهای از فریمهای بهم چسبیده را مشاهده خواهد کرد.
انیمیشن تبلیغاتی روشی قدرتمند و بسیار پربازده است، چرا که با استفاده از آن قادر به سرگرم کردن مخاطب در زمانی کوتاه خواهید بود. وقتی برای معرفی کسب و کار خود، به انیمیشن یا موشن گرافیک رو میآورید، آزادی عمل بسیار زیادی در اختیار دارید، به طوری که هر ایده خلاقانه شما تبدیل به یک محتوای ویدیویی خواهد شد. این در حالی است که در صورت ساخت یک تیزر واقعی، شاید قادر به مهیا کردن محیط مورد نظر، کاراکترهای دلخواه و از همه مهمتر بروز یک سری رویداد خاص نباشید.
انیمیشنسازی با گذر زمان بیشتر و بیشتر پیشرفته کرد. به موازات آن، دسترسی و امکان استفاده از آن نیز برای افراد و شرکتهای بیشتری فراهم شد. امروز استفاده از انیمیشن تبلیغاتی به منظور برندسازی محدود به شرکتهای بزرگ نبوده و هر کسب و کار کوچکی قادر به بهره بردن از آن به نفع خود است. از طرفی به خاطر نرم افزارها و ابزارهای حرفهای جدید، ساخت یک انیمیشن تبلیغاتی به زمان چندان زیادی نیاز ندارد.
حین ساخت انیمیشن تبلیغاتی به کاراکترهایی که در آن استفاده میکنید توجه داشته باشید. همانطور که میدانید، یک سری شخصیتهای کارتونی در انحصار شرکتهای خاصی قرار داشته و در صورت استفاده از آنها، کپی رایت را زیر پا گذاشتهاید. اگر واقعا در پی برندسازی هستید، بهتر است زمان کافی صرف کرده و یک شخصیت کارتونی منحصربهفرد برای برندتان خلق کنید. تاثیرگذاری آن در ذهن کاربران از آن چه تصور میکنید بیشتر است!
90 درصد اطلاعات منتقل شده به مغز ما بصری است. این دسته اطلاعات 60 هزار مرتبه سریعتر از متن پردازش میشوند. در دنیای محتوا، عقیده بر این است یک عکس، بهتر از هزاران کلمه یک مفهوم را منتقل میکند. توانایی یک ویدیو در این زمینه در مقایسه با عکس، غیر قابل مقایسه است. ساخت ویدیوی تبلیغاتی بسیار موثرتر از ارتباط کلامی با مخاطبان بوده و دیگران را بیشتر به همکاری و تلاش برای شناخت شما متقاعد خواهد کرد.
انتقال سریع و راحت اطلاعات، تنها مزیت استفاده از انیمیشن تبلیغاتی نیست. با این روش از قالب تکراری و یکنواختی که تا امروز در تبلیغات متنی یا بنری خود داشتهاید، خارج خواهید شد. به وسیله نمایش پیام خود در قالب رسانه ویدیویی، توجه مخاطبانتان را در هر قسمت که میخواهید متمرکز کرده و تحلیلهای مورد نظرتان را به خورد آنها بدهید! در ادامه میتوانید دیدگاه خود را با استفاده از تکنیکهای ویدیویی یا افکتهای صوتی به قسمتهای مختلف ویدیو اضافه کنید.برای سفارش ساخت انیمیشن تبلیغاتی کلیک کنید .
موشن گرافیک و انیمیشن به مدیر کسب و کار اجازه میدهد مفهومی جدید را بدون هر گونه محدودیت خلق کند. تا هر کجا که ذهن شما، با کنار زدن قوانین موجود در طبیعت و حقایق، در رویاها پرواز میکند، امکان پیادهسازی آن در یک انیمیشن نیز وجود دارد. این در حالی است که به تصویر کشیدن یک سری رویدادها حین ساخت ویدیوی تبلیغاتی عادی امکانپذیر نبوده یا هزینه بسیار زیادی روی دستتان میگذارد. در ادامه، به تماشای یک انیمیشن تبلیغاتی برای شرکت اسپاتیفای مینشینیم.
مقرون به صرفه و اقتصادی بودن، یکی دیگر از مزیتهای بهره بردن از این نوع محتواهای ویدیویی توسط یک کسب و کار است. ساخت فیلم تبلیغاتی رئال در مقایسه با ساخت انیمیشن تبلیغاتی زمان و هزینه بیشتری طلب میکند. در یک ویدیوی رئال، هزینه بازیگران، موقعیت مکانی و از همه مهمتر هزینه عوامل و تجهیزات فیلمبرداری را باید در نظر گرفت.
در موشن گرافیک بعد از اتمام پروژه به راحتی قادر به اعمال تغییرات و بهروزرسانی خواهید بود، اما در یک ویدیوی رئال، شاید امکان بازسازی مجدد موقعیت مکانی ابتدایی وجود نداشته یا به صرف زمان و هزینه زیادی نیاز داشته باشد. بعد از بازسازی لوکیشن دقیقا به همان شکل ابتدایی، باید با بازیگران به منظور متقاعد کردنشان برای حضور مجدد در پروژه، وارد مذاکره شوید. به عبارت دیگر، انیمیشن برای اصلاح به زمان کمتری نسبت به یک فیلم تبلیغاتی واقعی نیاز دارد.
شرکتهای بزرگ و مخصوصا استارتاپها، در مسیر برندینگ، به انیمیشنهای تبلیغاتی رو آوردهاند، چرا اکنون ظرفیت بالای آنها در انتقال مفاهیم به خوبی مشخص شده است. این نوع ویدیوهای تبلیغاتی برای فروش محصولات، ارائه سرویسها و مخصوصا نمایش چگونگی استفاده از محصولات و سرویسها بسیار کاربردی هستند. شبکههای اجتماعی همچون فیس بوک و لینکدین به طور گسترده از آنها به منظور تشریح ویژگیها و قابلیتهای جدید پلتفرم خود استفاده میکنند.
یک انیمیشن تبلیغاتی میتواند هر چیزی، از دموی یک محصول گرفته تا یک تصویر در حال حرکت، باشد. محتوای ویدیویی نهایی ممکن است در قالب فایل گیف، کد اچتیامال یا یک ویدیوی کوتاه عرضه شود. فرمت مورد استفاده بدون در نظر گرفتن محدودیتها در نحوه پخش، اهمیتی ندارد. آن چه به طور واضح در تیزرهای انیمیشنی شرکتهای بزرگ مشاهده کردهایم، تلاش آنها برای کوتاهتر و سادهتر کردن ویدیوهای تبلیغاتی این چنینی است.
بسیاری از تبلیغات انیمیشنی امروزی به طور ساده از متن و گرافیک تشکیل میشوند. اما برای ساخت برخی دیگر زمان و هزینه بیشتری صرف شده و در عوض بازخوردی بهتری نیز دریافت خواهد شد. این دسته تیزرهای انیمیشنی میتوانند یک رندر سه بعدی از شبیهسازی کالای شما یا ویدیوهای لایو اکشن تکرارشونده باشند.
اما دسته بسیار پرمخاطب دیگر، انیمیشن کارتونی است که امروز به طور گسترده در صنعت تبلیغات ورود پیدا کرده است. تفاوت اصلی آنها داشتن مدت زمانی طولانیتر است، به طوری که بین 1 الی 3 دقیقه زمان دارند. در کمتر کمپین تبلیغاتی از انیمیشنهای کارتونی کوتاه استفاده میشود. مخصوصا اگر حق استفاده از یک شخصیت و کاراکتر کارتونی شناخته شده به منظور استفاده در ویدیوی تبلیغاتی خود را به دست بیاورید، به شکلی باورنکردنی در ذهن کاربر نفوذ خواهید کرد.
صنعت تبلیغات به طور پیوسته در حال رنگ عوض کردن است و روز به روز راهکارهای جدیدی معرفی میشود. به عنوان نمونه امروز شاهد بهرهگیری از هوش مصنوعی برای تبلیغات انیمیشنی هستیم، به طوری که شرکتها، با پی بردن به علاقههای کاربر به وسیله ردیابی فعالیتهای وی در دنیای وب، محصولاتی که احتمال خریدشان توسط این کاربر بالاتر است را در معرض دیدش قرار میدهند.
انیمیشن در مقایسه با این راهکار کمی قدیمیتر بوده و بر اساس ارزیابیها، تاثیرگذاری بسیار بالای آن به اثبات رسیده است. اگر هنوز به نحوه بهبود حضور برند خود در دنیای آنلاین پی نبرده و در یافتن بهترین محتوا به منظور اشتراکگذاری، با هدف جذب مشتری، تردید دارید، ساخت انیمیشن تبلیغاتی پاسخ شما است. برای این گفته دلیل داریم.