۱۰۰ پروژه عمرانی در حوزه جهادکشاورزی گلستان افتتاح می شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

کشاورزی

به گزارش خبرنگار آنلاین، محمد برزعلی، عصر چهارشنبه در سومین قرار گاه شهید همدانی ویژه هفته دولت اظهار کرد: در هفته امسال ۱۰۰ پروژه عمرانی در حوزه کشاورزی استان با اعتبار بالغ بر ۹ هزار و ۶۵۸ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این پروژه‌ها اشتغال هزار و ۱۰۱ نفر را به همراه دارد، افزود: با افتتاح این ۱۰۰ پروژه پنج هزار و ۹۸۵ خانوار از آن بهره مند خواهند شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: ۴۹ پروژه در حوزه آب و خاک، ۱۶ پروژه در حوزه تولیدات دامی، پنج پروژه در حوزه شیلات و آبزی پروری، ۶ پروژه در حوزه تولیدات گیاهی، ۶ پروژه در حوزه صنایع تبدیلی کشاورزی و ۱۸ پروژه در حوزه منابع طبیعی افتتاح می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: استان گلستان توانسته در بخش تولید گندم و چغندر قند پاییزه رتبه دوم کشوری، در بخش دانه‌های روغنی، گوشت مرغ، توتون و نهال زیتون رتبه اول، در بخش پنبه و میوه‌های هسته دار رتبه سوم را کسب کند.

برزعلی اظهار کرد: امسال در بیش از ۳۶۷ هکتار از اراضی گلستان محصول گندم کشت شد که از این میزان یک میلیون و ۴۵۰ هزار تن گندم در استان تولید شده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال در بیش از ۴۸ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع استان ۱۰۶ هزار تن کلزا تولید شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: ۱۴ دهنه آببندان در وسعت ۳۰۳ هکتار مرمت و بهسازی شدند که به میزان ۶ میلیون متر مکعب افزایش آب خواهیم داشت.

وی افزود: طی سه سال گذشته سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای هفت هزار طرح کشاورزی و ایجاد بیش از هشت هزار فرصت شغلی صورت گرفت.

دکمه بازگشت به بالا