ایران کسب و کارعمومی

دستگاه بافت توری سرندی

اگر قصد خرید توری سرندی به صورت عمده یا در متراژها و ابعاد کم دارید و به دنبال این هستید که تولید کننده این توری را بیابید تا بتوانید با خرید مستقیم از او، هزینه ها را کاهش دهید حتما با ما همراه باشید. قیمت توری سرندی مثل توری های دیگر به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از این عوامل ضخامت مفتول و لاستیک نوار نقاله است. عامل دیگر طول چشمه است. هر چه طول چشمه کمتر باشد فلز به کار رفته در این توری ها بیشتر خواهد بود و قیمت آنها افزایش می یابد. همچنین این که توری سرندی از چه جنسی باشد در قیمتش تاثیرگذار است. مثلا قیمت توری سرندی گالوانیزه با قیمت توری فولادی سرندی متفاوت است. برای آگاهی از قیمت روز توری سرندی و ماسه ساز دو طرفه تماس بگیرید.

توری سرندی | توری سرندی ارزان قیمت

توری سرندی چیست؟

سرند در لغت به معنی غربال است. سرند کردن یعنی غربال کردن و به زبان ساده یعنی الک کردن و جدا کردن چیزهای با ابعاد ریز از چیزهای با ابعاد درشت. توری سرندی در واقع عبارت است از تعدادی سیم مفتول که به صورت تار و پود در هم فرو رفته اند. فضاهای خالی بین سیم ها را چشمه می نامند. نوع بافت در این توری این گونه است که اولا معمولا قطر تار با پود فرق دارد و یکی از آنها ضخیم تر است. ثانیا یکی از آنها به صورت زیر و رو در آن یکی فرو می رود و بافته می شود.

این کار الگویی شبیه به بستن بند کفش دارد، یکی از زیر و یکی از رو. شما تعدادی مفتول موازی با هم را در نظر بگیرید که یک مفتول از بینشان رد شود. اول از زیر بعدی برود و بعد از روی آن یکی یا برعکس. بعد تعدادی مفتول موازی با آن نیز با دیگر مفتول های موازی به همین شکل گره بخورند. اتفاقی که می افتد این است که چشمه ها خیلی کوچک می شوند و از لای توری اجسام بزرگ رد نمی شوند. همین باعث می شود توری مثل صافی عمل کند. به همین خاطر به آن توری سرندی می گویند.

کاربردهای توری سرندی

مهمترین کاربرد توری سرندی، غربال کردن مواد به خصوص مواد غذایی است. از این توری در صنایع غذایی برای غربال کردنِ مواد غذایی استفاده می شود. مثلا برای غربال کردن دانه های قهوه از این نوع توری استفاده می کنند. همچنین در صنایع دیگر نیز از آن برای غربالگری استفاده می شود. این توری هم برای انجام عمل غربالگری مناسب است و هم این که محکم و مقاوم است.

پس برای استفاده در صنایعی که غربال در معرض خردگی قرار می گیرد مناسب است. به همین دلیل از این توری در صنایع شیمیایی مانند پالایشگاه ها و کارخانه های کاغذ سازی استفاده می شود. همچنین گاهی از آنها به عنوان حصار برای محافظت از محدوده ها نیز بهره می برند. این توری ها در صنایع الکترونیک نیز کاربرد دارند.

مزایای توری سرندی

توری سرندی به دلیل قابلیت سرند کردن می تواند به عنوات سرند و غربال مورد استفاده قرار گیرد. محکم، مقاوم و منعطف بودن این توری از مزایای آن هستند و این باعث می شود که این توری گزینه مناسبی برای استفاده به عنون سرند و غربال در بسیاری از صنایع باشد.

انواع توری سرندی

این توری هم مثل خیلی از توری های دیگر می تواند از مواد متنوعی ساخته شود. تنوع مواد به کار رفته در این نوع توری از بسیاری از توری های دیگر بیشتر است به طوری که این توری فقط منحصر به فولاد نیست. این توری می تواند از فولاد سیاه، فولاد گالوانیزه گرم، فولاد گالوانیزه سرد، آهن، آلومینیوم و مس و استیل و نیکل و برنج و بعضی فلزات دیگر ساخته شود. همچنین این نوع توری ممکن است از پلاستیک و مواد پلیمری یا همچنین پی وی سی ساخته شود. همچنین ممکن است این توری گالوانیزه باشد ولی از روکش پی وی سی بهره ببرد.

در پژوهشها و کاوشهای باستانشناسی از این توری زیاد استفاده می شود. در این کارها باید خاک غربال شود تا اگر اشیاء باستانی درون آن هستند بدون آسیب دیدن پیدا شوند. برای غربال خاک در این کاوشها اغلب از این نوع تری استفاده می گردد.

دستگاه بافت توری سرندی

برای تولید و بافت این توری از دستگاه توری سرندی استفاده می شود. توری سرندی در کارخانه تولید توری سرندی به کمک این دستگاه تولید می شود. همچنین برای استحکام بیشتر توری سرندی مفتول ها را بهم جوش می دهند.

مشخصات توری سرندی

مشخصه خاص توری سرندی که آن را از توری های دیگرجدا می کند، غیر از بافت خاص آن و قابلیت سرند و غربال کردنش استفاده از جوش در بافت آن برای استحکام و ثابت نگه داشتن آن به ویژه هنگام برش است. این خاصیت باعث شده تا در انگلیسی به این توری، welded wire mesh بگویند. این اسم در فارسی به معنای شبکه‌ سیمی جوشکاری شده است.

چشمه توری سرندی

چشمه های توری سرندی اغلب مربعی یا مستطیلی شکل هستند و چیزی که باعث تمایز آن از توری پرسی می شود، شکل سرند گوه و بافت زیر و روی آن است.

توری سرندی یا توری پرسی؟ مسئله این است!!

توری سرندی یا توری پرسی، کدام بهتر است؟ پاسخ به این سوال البته به کاربردی بستگی دارد که از توری میخواهید. هر مدل توری مزایا و معایب خاص خود را دارد؛ در این مطلب بطور جامع به معرفی هر یک از این توری ها، مزایا، معایب و کاربرد های آنها میپردازیم.

توری پرسی

توری پرسی توسط مجموعه ای از مفتول های مشبک و موج دار ساخته شده است که معمولا با چشمه های مربع و مستطیلی در بازار وجود دارد. امروزه توری پرسی را با انواع مفتول های فولادی، گالوانیزه، برنج، آلیاژهای مس و آلومینیوم و حتی فلزات مقاوم در برابر حرارت بالا مانند مولیبدن و تنگستن میسازند. بافت توری پرسی انعطاف پذیرتر از توری سرندی است و دلیل آن هم عدم جوش حداکثری در نقاط اتصال آن است.

توری سرندی

توری سرندی بر خلاف توری پرسی در اکثر نقاط اتصال، با جوش مستحکم شده است. از لحاظ چشمه نیز توری سرندی دقیقا مشابه توری پرسی است و دارای چشمه های مربع و مستطیلی شکل است. این مورد به ویژه در کاربردهای صنعتی که شبکه توری سرندی با سیم با اندازه گیری تنظیم شده در قطعات مکانیکی قرار می گیرد، بسیار مفید است.

توری سرندی میتواند بارهای سنگین را بدون شکستن تحمل کند و این خصوصیت آن را به گزینه ای ایده آل برای کاربردهای محافظتی یا مانعی تبدیل می کند. این توری سختی بیشتری برای تمیز کردن روزانه دارد و همچنین می تواند برای مقاومت بیشتر در برابر خوردگی برابر محیط های مرطوب و نمکین گالوانیزه شود.

    توری سرندی در قیاس با توری پرسی استحکام بیشتری دارد و در مقابل قیمت بالاتر.

توری سرندی یا پرسی؟ انتخاب با شماست.

همانطور که مشاهده می کنید، هر دو نوع توری نقاط قوت و ضعفی دارند. این فاکتورها را هنگام انتخاب مناسب ترین نوع توری بر طبق نیازهای خود در خاطر داشته باشید:

برتری توری پرسی نسبت به سرندی

  • توری پرسی منعطف تر از سرندی برای استفاده در انواع فضاهاست.
  • توری پرسی زمان کمتری برای نصب نیاز دارد.
  • توری پرسی در انواع ضخامت ها و سایز چشمه ها موجود است.
  • قیمت مناسب تر نسبت به توری سرندی

برتری توری سرندی نسبت به پرسی

  • توری سرندی نسبت به پرسی مستحکم تر و قوی تر است.
  • پایداری ظاهری توری سرندی بیشتر است.
  • قابلیت گالوانیزاسیون و مقاومت بالا در برابر خوردگی و زنگ زدن
دکمه بازگشت به بالا