ایران کسب و کارعمومی

قیمت ترمز ای بی اس و خرید آن

ترمز ABS چیست؟

ترمز ضد قفل یا ای بی اس (ABS) که مخفف Anti Braking System است به معنای سیستم (ترمز) ضد قفل می باشد. ترمز ABS مانع از قفل شدن چرخ ها و در نتیجه از کشیدگی خودرو در جاده لغزنده یا سرعت بالا می شود.

در گذشته هنگام گرفتن ترمز زمانی که اتومبیل دچار کشیدگی می شد، فرمان پذیری تا حد زیادی کاهش می یافت و فرمان خودرو قادر به حرکت در جهت اتومبیل نبود که باعث منحرف شدن خودرو از مسیر و احتمال خطر تصادف را افزایش میداد.

 امروزه با استفاده از ترمز ضد قفل (ABS) روند این خطر رو به کاهشی می باشد. پس می توان از ویژگی های ترمز ای بی اس (ABS) به امکان هدایت اتومبیل در شرایط مختلف، توقف سریع و آسودگی خودرو اشاره کرد.

استوک ای بی اس | تعمیر بلوک ای بی اس تیبا

ترمز ABS به وجود آمد که بتواند آسودگی خاطر را برای رانندگان هنگام استفاده از ترمز هموار سازد. زمانی که پیشرفت در صنعت خودرو سازی از قبیل امکان سرعت بالا برای رانندگان شکل گرفت، خودرو ها نیازمند سیستم کنترل کننده پیشرفته تری بودند چرا که کنترل خودرو هنگام سرعت با خطرات جبران ناپذیری همراه بود.

لازم به ذکر است که قیمت بلوک ای بی اس با توجه به نرخ ارز تعیین میشود و برای خرید بلوک ای بی اس میتونید به قیمت دلار توجه ویژه ای داشته باشید.

در مواقعی نیز، جاده ها براثر بارش لغزنده می شدند که کنترل خودرو با سرعت بالا امری غیر ممکن بود. طبیعتا در این صورت یا هنگام ترمز گیری شدید چرخ ها روی سطح جاده قفل و باعث کشیدگی خودرو روی جاده می شد، که کنترل اتومبیل برای راننده سخت یا حتی غیر ممکن بود. قانونا باید سیستمی به وجود می آمد که بتواند این موانع را از سر راه بردارد.

مهندسان شرکت های بزرگ خودروسازی موفق شدند سیستم کنترل کننده پیشرفته یا ضد قفل ABS را طراحی کنند که با توسعه ی این فناوری در حال حاضر اکثر خودرو های روز دنیا به سیستم ترمز ABS مجهز شده اند.

قیمت و خرید ترمز ABS

شرکت های زیادی هستند که این قطعه را خرید و فروش می کنند شما باید قبل از خرید سیستم ترمز ABS  از کیفیت و اصل بودن کالا اطمینان حاصل فرمایید که هنگام استفاده دچار مشکل نشوید و دقت داشته باشید که قطعه ای خرید کنید که متناسب نوع  خودرویتان باشد.

قیمت این قطعه همانند قطعات دیگر خودرو برای هر اتومبیل به دلیل نوسانات ارز و دلار دارای تغییر است و نمی توان قیمت دقیق این محصول را بیان کرد. جدول زیر قیمت حدودی سیستم ترمز ABS برای هر خودرو را نشان می دهد و نسبت بالا و پایین آمدن قیمت ارز و دلار متغیر می باشد:

نام خودرو برند قیمت حدودی
تیبا BWI 5 میلیون تومان
تیبا MGH80 9 میلیون تومان
پژو 206 BWI 6 میلیون تومان
پژو 206 MGH80 9 میلیون تومان
پژو 405 Bosch (موتور کوتاه) 4 میلیون تومان
پژو 405 Yofin 5 میلیون تومان
ریو Mandu 4 میلیون تومان

تفاوت ترمز ضد قفل (ABS) با ترمز معمولی

در ترمزمعمولی هنگام فشار دادن پدال ترمز در سرعت های بالا یا در زمانی که جاده لغزنده می باشد، چرخ ها قفل می شود که در این صورت کنترل خودرو از دست راننده در می آید، اتومبیل دچار کشیدگی می شود و از مسیر خود منحرف خواهد شد که راننده مجبور می شود برای جلوگیری از این خطر پدال ترمز خود را به صورت مکرر و پشت سر هم پدال خود را فشار داده و رها کند.

در ترمز ای بی اس (ABS) این عمل وارونه است یعنی نیاز نیست راننده برای جلوگیری از انحراف خودرو پدال ترمز خود را به صورت مکرر فشار داده و رها کند.

 ترمز ABS طوری طراحی شده است که به صورت خودکار این کار را انجام می دهد و از قفل شدن چرخ ها هنگام ترمز گیری شدید جلوگیری می کند که باعث می شود خودرو از مسیر خود در انحراف قرار نگیرد وکنترل فرمان اتومبیل برای راننده دشوار نشود.

منبع : اینفوجاب مارکت

دکمه بازگشت به بالا