مردم و اجتماع

همسر شهیدجمهور: مسؤولان نباید طبق هوای نفس تصمیم‌گیری کنند

همسر شهیدجمهور: مسؤولان نباید طبق هوای نفس تصمیم‌گیری کنند

همسر آیت‌الله شهید رئیسی گفت: هوای نفس چه برای خود باشد و چه برای دیگری، اگر سبب تصمیم‌گیری مردم یا مسؤولان شود، ظلم است.

به گزارش گروه سیاست و جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین گرامیداشت چهلمین روز شهادت رئیس جمهور و همراهان با حضور شخصیت‌های لشکری و کشوری و خانواده شهدای خدمت، در مصلی امام خمینی (ره) آغاز شد.

در این مراسم چهره‌هایی، چون امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده هوافضای سپاه، حجت‌الاسلام سید میثم خامنه‌ای فرزند مقام معظم رهبری، احمد وحیدی وزیر کشور، زینب سلیمانی دختر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور شهید، حجت الاسلام سید احمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد مقدس، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد دولت سیزدهم، علی بهادری جهارمی سخنگو و دبیر هیأت دولت، محسن رضایی دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، آیت‌الله غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور، مسعود پزشکیان نماینده مجلس شورای اسلامی، علی باقری کنی سرپرست وزارت امور خارجه در دولت سیزدهم، حمید نوری دیپلمات تازه آزاد شده کشورمان از زندان‌های سوئد، مهمانان خارجی و … حضور دارند.

حاضران در ابتدای این مراسم شعار «رئیسی، رئیسی راهت ادامه دارد» سر دادند. همچنین در دست مردم عکس‌های شهید رئیسی، مقام معظم رهبری، رهبر کبیر انقلاب اسلامی (ره) و پرچم فلسطین مشاهده می‌شود.

جمیله علم‌الهدی همسر شهید رئیسی در ابتدای این مراسم گفت: در این ۴۰ روز بانوان مکرم ایران، مردم قهرمان کشور‌های مسلمان، مقامات عالی سیاسی، بانوان قدرتمند و تأثیرگذار کشور‌های دوست و همسو همه و همه با ما گریستند و همراهی کردند. همه پیروان اسلام و ادیان می‌دانند که یکی از سنت‌های بسیار عالی و عارفه چله نشینی است؛ اما در این چله اشک ما به اراده خودمان وله نشینی نکردیم. این خواست پروردگار بود.

او ادامه گفت: در این چله اشک صورت‌های تازه‌ای در جمهوری اسلامی ما ظهور کرد و ما مثل یک خانواده کنار هم گریستیم. برای از دست دادن یک حاکم شهید. ما مثل یک خانواده نیستیم، واقعاً یک خانواده هستیم.

علم‌الهدی افزود: برادران و خواهران من، شما همه برادران و خواهران شهید رئیسی هستید، خانواده شهید رئیسی هستید. مقام معظم رهبری پدر همه ماست و شهید رئیسی فرزند ایشان، فرزند مردم و برادر شما بود. از خداوند بزرگ تقاضا می‌کنم پاداش چهلمین روز، پاداش همه ما را عطا بفرماید.

همسر شهید جمهور اضافه کرد: عالمان بزرگوار، معلمان دانشگاه و حوزه و مدرسه، پدران و مادران و … بیایید مطابق با تعالیم اسلامی نسل نو را تربیت کنید. تعالیم اسلام مسؤولیت را تقسیم می‌کند. در تعالیم اسلام حاکم و مردم به یک اندازه مسؤولیت دارند و چه بسا مسئولیت مردم بیشتر هم است.

او شرح داد: فریب‌کاری هم از مسؤولین بد است هم از مردم. کسی که قرار است اقامه امر کند مردم هستند؛ آنها باید آگاهی و بیرت داشته باشند. تشخیص و تبعیت از ولی بسیار اهمیت دارد.

علم‌الهدی تأکید کرد: هوای نفس چه برای خود باشد و چه برای دیگری، اگر سبب تصمیم‌گیری مردم یا مسؤولین شود، ظلم است. تفاوت جمهوری اسلامی با حکومت‌های مردمی دنیای غرب‌زده در این است که خدمت به مردم و پیروی از امر رهبری به خاطر خداست. الگوی جمهوری اسلامی را به عنوان الگوی برتر به جهان معرفی کنیم.

دکمه بازگشت به بالا