ورزشی

طلای کشتی المپیک را برای قاتل اسطوره‌ها کنار بگذاریم؟+ ویدیوی فن «سر و ته‌یکی»

احمد تاج الدینوف توانست روند بی شکستی ‌اش را در کشتی ادامه دهد و اولین طلای مهم سال ۲۰۲۴ که سال المپیک است را به دست بیاورد.

به گزارش اخبار ایران من، پاییز ۲۰۲۲ بود که احمد تاج‌الدینوف تصمیم گرفت به خاطر داشتن شانس حضور در رقابت های جهانی و المپیک برای بحرین کشتی بگیرد. حضور عبدالرشید سعدالله‌یف اسطوره کشتی روسیه در وزن 97 کیلوگرم شانسی را برای نفرات دیگر باقی نمی‌گذاشت و از آن زمان تاج‌الدینوف جوان برای بحرین کشتی گرفت. 

او در اولین رقابت برای بحرین در  مسابقات عرب در کشور مصر قهرمان شد.

سال ۲۰۲۳ اوج قدرت نمایی کشتی گیر ۲۰ ساله داغستانی الاصل بود که توانست قهرمان بازیهای آسیایی هانگژو و قهرمان رقابت های جهانی صربستان شود. شکست دادن کایل اسنایدر و عبدالرشید سعدالله‌یف در صربستان نوید ظهور یک ستاره بلامنازع را در دسته ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد داد. او در فینال بازیهای آسیایی نیز مجتبی گلیج را شکست داد. 

شروع ۲۰۲۴ با طلای یاشاردوغو برای “قاتل اسطوره‌ها”

سال ۲۰۲۴ می‌تواند برای تاج‌الدینوف بسیار مهم باشد. او که با شکست دادن اسنایدر و سعدالله‌یف لقب “قاتل اسطوره‌ها” را گرفته است، در یاشاردوغو با قاطعیت عنوان قهرمانی را به دست آورد و توانست جاناتان آیلو آمریکایی را شکست دهد. او در دیدار نیمه‌نهایی توانست رضابیک آیتموخان از قزاقستان را شکست دهد.

فیلم این کشتی را در زیر ببینید، جایی که تاج‌الدینوف فن سرو ته یکی را به زیبایی در اواخر کشتی روی او پیاده کرد و در فاصله کمتر از ۵ ماه تا شروع المپیک برای بزرگان خط و نشان بکشد.

نکته جالب اینکه از زمانی که احمد تاج‌الدینوف برای بحرین کشتی می گیرد هنوز باختی متحمل نشده و با قدرت همه کشتی‌ها را پیروز شده است. باید دید روند بی‌شکستی او تا کجا ادامه می‌یابد. 

او تنها روس تیم کشتی بحرین نیست و ماگومدرسول آسلویف نیز در ۷۴ کیلوگرم به عضویت کشور بحرین درآمده است. 

بحرین تاکنون در ۱۰ دوره بازیهای المپیک حضور داشته و به دو طلا رسیده که هر دو در رشته دو و میدانی به دست آمده است.  مریم یوسف جمال و روث جبت در المپیک لندن و ریو برای بحرین طلا گرفتند و این کشور در المپیک قبل دستش به طلا نرسید و حالا می‌خواهد روی طلای تاج‌الدینوف در ۹۷ کیلو حساب باز کند.

انتهای پیام

بخش ورزشی

با استفاده از تحلیل‌های دقیق و ارائه‌ی آمار و ارقام، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی داده‌ها و آمارهای جالب و کاربردی درباره‌ی عملکرد تیم‌ها، بازیکنان و رویدادهای ورزشی می‌پردازم. هدفمندی خود را در افزایش دانش و اطلاعات ورزشی خوانندگان قرار می‌دهم. همراه با من را بپذیرید و به دنیای داده‌های جذاب و آماری ورزشی همراه شوید.
دکمه بازگشت به بالا