علمی

لزوم اقدام عملی سازمان جهانی بهداشت برای غزه

وزیر بهداشت ضمن تقدیر از اقدام کشورمان در تنبیه متجاوز، در عین حال با بیان اینکه در خصوص غزه فقط شاهد حرف درمانی از سوی سازمان‌های بین‌المللی هستیم، گفت: در غزه بیش از ۳۰ هزار نفر شهید و تعداد زیادی مجروح شدند و قحطی و جنگ وجود دارد و انتظار ما این است که سازمان بهداشت جهانی یک اقدام عملیاتی در رابطه با رسیدن کمک‌های انسانی انجام دهد.

به گزارش اخبار ایران من، دکتر بهرام عین اللهی در دیدار با مدیر کل دفتر مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت اظهار کرد: در زمینه اقدام بسیار خوبی که سپاه پاسداران ایران انجام دادند و موفقیت‌های بسیار بزرگی که این اقدام در پی داشت، تبریک عرض می‌کنم. به طور کلی سیاست دولت، همکاری بین‌المللی با همه کشورهای دنیا است و از ابتدای انقلاب تاکنون با سازمان‌های بین‌المللی که در دنیا وجود دارد، همکاری داشته‌ایم. در حوزه سلامت نیز ما تحقیقات سازمان بهداشت جهانی را داریم. این سازمان تقسیم‌بندی‌های مختلفی دارد که یکی از این تقسیم‌بندی‌ها، منطقه مدیترانه شرقی است که در این منطقه اخیرا انتخاباتی انجام شد و حنان حسن بلخی به عنوان رئیس منطقه شرق مدیترانه انتخاب شدند و به ایران سفر کردند که امروز سومین روز سفر ایشان است و ابتدا به اصفهان رفتند.

وی افزود: اصفهان یکی از مناطقی است که دانشگاه آن در حوزه‌های مختلف بهداشتی و پیشگیری اقدامات بسیار موفقی انجام داده و ما برنامه داشتیم از جایی که اقدامات عملی انجام داده است، این بازدید را آغاز کنیم. در اصفهان دیدارهای بسیارخوب و جلسه با اساتید مختلف و دیدار از مراکز بهداشتی و درمانی داشتند و گزارشاتی نیز دوستان ما از آنچه که در زمینه بهداشت و درمان رخ داده است، به ایشان ارائه داده‌اند که بسیار موجب رضایت بوده و نظرات مثبت مدیر کل دفتر منطقه شرق مدیترانه سازمان جهانی بهداشت را به همراه داشته است و گفتند اولین بار بود که شاهد اقدامات بهداشتی و درمانی اعم از خانه‌های بهداشت، مراکز جامع سلامت، مراکز درمانی و دانشگاه‌های مختلف بودند.

وزیر بهداشت ادامه داد: به گفته ایشان ما جزو معدود کشورهایی هستیم که آموزش، درمان و بهداشت با هم ادغام شده است. امروز هم در ادامه سفر ایشان گزارشی از فعالیت‌های مختلفی که در حوزه‌های مختلف در وزارت بهداشت انجام می‌شود، ارائه شد. یکی از نکات مهمی که امروز درباره آن صحبت شد این است که سازمان‌های جهانی زمانی می‌توانند در میان مردم اعتبار داشته باشند که اقدامات عملی داشته باشند، اما در خصوص غزه فقط شاهد حرف درمانی هستیم و هیچ اقدام عملی انجام نمی‌شود، به ویژه سازمان بهداشت جهانی هیچ اقدامی انجام نداد.

وی افزود: در غزه بیش از ۳۰ هزار نفر شهید و تعداد زیادی مجروح شدند و قحطی و جنگ وجود دارد و انتظار ما این است که سازمان بهداشت جهانی یک اقدام عملیاتی انجام دهد. بسیاری از نیروهای سلامت، پزشکان و پرستاران ما به‌صورت روزانه به ما مراجعه می‌کنند و از صحنه‌هایی که مشاهده می‌کنند، بسیار متاثر هستند و آماده اعزام و ارائه کمک‌های انسانی، دارویی و درمانی هستند. اما متاسفانه اقدام عملیاتی خوبی انجام نگرفته و این ناتوانی سازمان‌های جهانی در استکبار جهانی و امپریالیسم آمریکا و کشورهایی همچون فرانسه و انگلیس و آلمان نشان‌دهنده این است که به گفته‌های خود هیچ اعتقادی ندارند و من فکر می‌کنم که اگر این روند ادامه داشته باشد شاید تشکیلات موجود دیگر کارایی خود را نداشته باشند و نیاز به ایجاد تشکیلات دیگری باشد.

ادامه دارد

بخش علوم پزشکی

هدفم این است که با ارائه محتواهای علمی و امیدوارکننده، به شما کمک کنم تا از جدیدترین تحقیقات در زمینه سلامتی مطلع شوید و اقدامات مناسبی را برای بهبود و حفظ سلامتی خود بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا